شناسهٔ خبر: 63881782 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور سند تک برگی برای ۵۴/۶ درصد اراضی ملی و زراعی شهرستان اردبیل

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری اردبیل گفت: برای ۵۴/۶ درصد اراضی ملی و زراعی شهرستان اردبیل سند تک برگی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

عبداله نعیمی در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل با اشاره به عملکرد ۵۴/۶ درصدی صدور اسناد مالکیت تک برگی و مکانیزه برای اراضی کشاورزی و ملی شهرستان، از اهتمام و برنامه‌ریزی ویژه قرارگاه شهرستان برای تسریع در روند اجرایی طرح مذکور با همکاری و پای‌کار بودن کلیه دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های تابعه با مدیریت و راهبری شخص بخشداران خبر داد و با تشریح برخی مزایای سنددار شدن اراضی و در جهت بهره‌مندی حداکثری از این فرصت کم نظیر پیش آمده به ویژه رایگان بودن و تسهیل فرایند صدور اسناد اراضی کشاورزی، خواستار اطلاع رسانی گسترده به مالکین و روستائیان شهرستان شدند. 

او همچنین با اشاره به حدنگاری، نقشه‌برداری یکپارچه و رفع تداخل بیش از ۹۵ روستا در سطح بخش‌های تابع، به همراهی و عزم جهادی اعضای قرارگاه بویژه مدیریت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد اداره ثبت اسناد و املاک تاکید نموده و عمده مشکل کندی روند صدور اسناد مکانیزه کشاورزی در شهرستان اردبیل را پایین بودن مساحت قطعات زراعی اشخاص دانستند.

تشکیل جلسات مستمر کارشناسی با دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها، لزوم اطلاع‌رسانی عمومی و گسترده به اهالی روستا‌ها با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های شنیداری و دیداری، تجلیل از دهیاران نمونه و پای‌کار فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی بخشی از تصمیات جلسه مذکور بود.

شایان ذکر است مجموع اراضی شهرستان اردبیل ۱۹۱ هزار و ۷۸۱ هکتار؛ شامل ۹۴ هزار و ۱۸۱ هکتار اراضی زراعی (بعد رفع تداخل) و ۹۷ هزارو ۶۰۰ هکتار اراضی ملی (بعد رفع تداخل) بوده که از این میزان تاکنون برای ۱۰۴ هزارو ۷۹۱ هکتار سند مالکیت تک برگی مکانیزه صادر شده است.

 

نظر شما