شناسهٔ خبر: 63775599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی برگزار گردید

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی،یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان غربی و سایر اعضا بادستور جلسه: ادامه مباحث مربوط به جوانی جمعیت و فرزندآوری با ارائه گزارش رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان- بررسی پدیده مهاجرت و روند رو به رشد آن بعنوان یکی از مسائل مطرح در مباحث جمعیتی و مسئله روز استان با ارائه گزارش دکتر طباطبایی شخصیت فرهنگی عضو شورا-بررسی تصادفات رانندگی بعنوان یکی از عوامل موثر در مرگ و میر و کاهش جمعیت با ارائه توضیحات رییس محترم پلیس راهنمایی و رانندگی استان-پیگیری مصوبات شورادر سالن جلسات دفتر امام جمعه ارومیه برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: یکی از طرح هایی که بدون پیوست فرهنگی اجرا شده و نتیجه آن را در نبود برخی فضاها از جمله مسجد مشاهده می کنیم، شهرک گلشهر ارومیه بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم توجه به تهیه پیوست فرهنگی در طرح های اجرایی گفت: در برخی موارد، نبود این پیوست موجب بروز مشکلات به ویژه در حوزه فرهنگی می شود در حالی که می توان به راحتی از آن جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: این درحالی است که می توانستیم با تهیه پیوست فرهنگی برای اجرای طرح در آن منطقه، از این نقیصه جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر استان، افزایش تصادفات و فوتی های ناشی از سوانح رانندگی است، اظهار کرد: باید اقدامات فرهنگی موثر در راستای کاهش این آمار احصا شده و توسط نهادهای مسوول به اجرا درآید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: برخی کم کاری ها در این خصوص دخیل بوده که باید ضمن بررسی این موارد، در کمیته ویژه ای موضوع اجرای اقدامات فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: از جمله مهمترین مشکلات در افزایش ترافیک شهر ارومیه و به تبع آن، افزایش تصادفات و فوتی سوانح رانندگی، کمبود در حوزه حمل و نقل عمومی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی افزود: همچنین نبود زمینه های تفریح سالم برای جوانان و حتی برخی خانواده ها در سطح شهر موجب شده تا رانندگی و حضور در معابر عمومی به یک تفریح تبدیل شود که همین امر نیز در بروز تصادف و سوانح رانندگی منجر به جرح یا فوت موثر است.

نظر شما