شناسهٔ خبر: 63763951 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جایزه مدال المپیک قبل از عمل جراحی کتف؛

افشاى پاداش ميلياردى عليرضا دبير به حسن يزدانى

رئيس فدراسيون كشتى براى تشويق حسن يزدانى جهت شركت در المپيک پاریس پاداش ویژه‌‍ای برای او‌ در‌ نظر گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"،‌ موضوع جراحی کتف حسن یزدانی در هفته‌های اخیر به سوژه اصلی کشتی ایران در سال منتهی به المپیک تبدیل شده و اظهارنظرهای متناقض باعث  برهم خوردن تمرکز یزدانی که از سوی کارشناسان شانس اصلی کسب مدال المپیک‌ در ورزش ایران به شمار می‌رود، شده است.

اما‌ در این میان علیرضا دبیر به خاطر یک اظهارنظر در خصوص کتف حسن یزدانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. 
رئیس فدراسیون کشتی پس از انجام عمل جراحی کتف حسن یزدانی چهره شاخص و عنوان دار کشتی ایران گفته بود: "هیچ کشتی گیری تاکنون نتوانسته پس از عمل کتف به میادین بازگردد اما امیدوارم یزدانی اولین کشتی گیری باشد که پس از جراحی کتف به میادین کشتی باز می گردد."

اين صحبت ها كه به اعتقاد برخى بار منفى آن بيشتر از بار مثبت بوده، با واكنش هاى زيادى همراه شد و حتى این شایعه مطرح شد که رییس فدراسیون کشتی با این صحبت ها تلویحا عنوان کرده یزدانی شانسی برای بازگشت ندارد و برخی او را به عدم حمایت از ستاره کشتی ایران متهم کردند.

1946036

اما حالا مشخص شده كه عليرضا دبير پشت پرده اين ماجراها حمايت ويژه‌اى از حسن يزدانى داشته و حتى او را ترغيب كرده قيد ليگ را بزند تا زودتر درمان كتفش را آغاز كند. 

آنطور كه مطلع شديم عليرضا دبير براى اينكه حسن يزدانى بابت دورى از ميادين و كشتى نگرفتن در ليگ نگرانى مبلغ ويژه‌اى را به عنوان پاداش به اين كشتى گير پرداخت كرده است. 

اين مبلغ نزديک به دو میلیارد تومان بوده و به پرمدال‌ترین کشتی گیر تاریخ ایران در جهان و‌ المپیک پرداخت شده تا وی دغدغه‌ای بابت عدم حضور در لیگ نداشته باشد و با انگیزه بیشتر پس از طی کردن دوران نقاهت خود را آماده حضور پر قدرت در المپیک پاریس کند.

البته یزدانی هر چند به دلیل انجام عمل جراحی برای تیم انبوه سازان هوتن در نیمه نهایی و فینال لیگ کشتی نمی‌گیرد اما شنیده می‌شود مسئولان این تیم نیز مبلغ قرارداد ستاره کشتی ایران را پرداخت کرده‌اند.

نظر شما