شناسهٔ خبر: 63721480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدوین سند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران

سند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افق ۱۴۲۲ با هدف معرفی نقش مازندرانی‌ها در دفاع مقدس تدوین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران  در نشست هم اندیشی با خانواده‌های شهدا، ایثارگران، نخبگان و تشکل‌های ایثارگری استان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون می‌دارد، گفت: سند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افق ۱۴۲۲ باهدف معرفی نقش مازندرانی‌ها در دفاع مقدس تدوین شد.

کهنسال افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با ایثار و ازخودگذشتگی جان شیرین خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و امنیت و آسایش امروز را مدیون ایثار شهدا و جامعه ایثارگری و ایثار خانواده‌های معظم شهدا هستیم.

او از ایجاد سامانه وصایا و دست نوشته‌های شهدا خبر داد و گفت: بازخوانی و تبیین سیره شهدا با هدف معرفی الگو به نسل نو در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه ایجاد قرارگاه فرهنگی و رسانه‌ای نیز مورد توجه بوده است، ادامه داد: با قوت ایجاد انسجام بین مسئولین و مردم را برای تحقق ماموریت‌های بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این خطه از شمال کشور پیگیر هستیم.

کهنسال با بیان اینکه ۱۱هزار و ۱۰۰نفر از فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی مازندران تبدیل وضعیت شده اند، گفت: در حوزه کانون وکلا و دادگستری شعبه خاصی برای رسیدگی به پرونده‌های جامعه ایثارگری تدبیر شد و به صورت رایگان به پرونده‌های این قشر رسیدگی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به وجود ۸۲ شهید امنیت، ۳۷شهید مدافع حرم، ۱۰هزار و ۴۴۰شهید دوران دفاع مقدس و ۱۹هزار و ۸۵۵نفر از والدین شهدا در استان اشاره کرد و افزود: جمع آوری خاطرات شهدا و خانواده‌های معظم شهدا با قوت در دست اجرا است.

کهنسال از بازنشر خاطرات و وصایا شهدای استان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خبر داد و افزود: بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران به ۳۱۸۶فرزند پسر شهید، ۲۱۸۵ فرزند دختر شهید، ۲۸۳۸همسر شهید و ۳۵هزار و ۶۷۳جانباز خدمت می‌کند.

نظر شما