شناسهٔ خبر: 63337800 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

دانش‌آموزانی که از مناطق محروم وارد مدارس تیزهوشان می‌شوند دلبستگی بیشتر به کشور دارند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانش‌آموزانی که از مناطق محروم وارد مدارس تیزهوشان می‌شوند دلبستگی بیشتر به کشور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «روح الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش تجلیل از دانش آموزان مستعد کمیته امداد در مدارس سمپاد و نمونه دولتی بیان کرد: ما شاهد رشد و ترقی دانش آموزان کمیته امداد هستیم که موفقیت خوبی در مدارس سمپاد داشته‌اند. بحث عدالت آموزشی حوزه‌ای است که کمیته امداد هدفمند آن را دنبال می‌کند و با سرمایه‌گذاری دقیق و با دیدگاه فناورانه به دنبال آن است.

دهقانی افزود: تجربه و مطالعه نشان می‌دهد دانش آموزانی که از مناطق محروم و نقاطی که کمتر به آن‌ها توجه شده، وارد مدارس تیزهوشان می‌شوند یا در مدارس نمونه دولتی تحصیل می‌کنند و در آینده به دانشگاه‌های کشور راه می‌یابند دلبستگی بیشتری به کشور دارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این افراد چون دلبستگی بیشتری به کشور دارند و در کشور هم می‌مانند و همه تلاش خود را می‌کنند. این نکته بسیار مهم است و ما به وضوح این دلبستگی را دیده‌ایم. از شاخص‌های نخبگی نیز همین نگاه است.

دهقانی تاکید کرد: فقط کافیست از این گنج‌های نهفته در مناطق محروم حمایت کنیم و همت داشته باشیم. ایران عزیز، ایران در حال پیشرفت، مال همین بچه‌هاست و آن‌ها آینده ایران هستند و آینده ما آن‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما