شناسهٔ خبر: 63306797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سخنگوی دولت در نشست با هیات رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره):

دانشگاه باید از تحلیل‌های انتزاعی و غیرواقعی پرهیز کند

سخنگوی دولت گفت: دانشگاه باید از تحلیل‌های انتزاعی و غیر واقعی پرهیز کند و آموزش‌ها را بر اصل آموزش حرفه‌ای و میدانی بنا کند تا در نقش و جایگاه مطلوب خود دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیات دولت در جلسه هیات رئیسه دانشگاه که با حضور استاندار روسا دانشکده‌ها و رئیس بسیج اساتید استان در سالن جلسات ساختمان مرکزی برگزار شد اظهار کرد: ما در اینجا حاضر شدیم و مطالب یادداشت شده را به مسئولان منتقل خواهیم کرد اما درخصوص حمایت از استادان دو درصدی و یک درصدی دولت مصوباتی داشته و براساس منابع موجود مقداری را مشخص کرده است که البته این مسئله در کنار سایر خدمات بود طبیعتا نیاز اصلی استادان مبحث مالی نیست بلکه تاکید استادان دیدن شدن آثار علمی، دیده شدن جایگاه علمی و اثرگذاری تولیدات علمی آنان است.

او افزود: دولت و دستگاه‌های دولتی در مسئله‌شناسی و شناخت راهکارها نیازمند پشتوانه علمی است و این مسئله‌شناسی توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

بهادری جهرمی گفت: از سوی دیگر دانشگاه نیز نیازمند آن است که فضا علمی خود را برپایه و اطلاعات و منابع درست و واقعی تاسیس کند تا بتواند مسئله شناسی و تحلیل درستی نسبت به مسائل داشته باشد و از تحلیل‌های انتزاعی و غیر واقعی پرهیز کند و آموزش‌ها را بر اصل آموزش حرفه‌ای و میدانی بنا کند تا در نقش و جایگاه مطلوب خود دیده شود.

این مسئول ادامه داد: زمانی که دانشجو و استاد بتواند به درستی مسئله شناسی داشته باشد و گره‌ای از مسائل را باز کند به یقین در جایگاه مطلوب خود قرار گرفته است و در این بین اثرگذاری و هویت آفرینی نیز شکل می‌گیرد.

او افزود: زمانی که دانشجو تصورات انتزاعی داشته باشد دچار خطای محاسباتی می‌شود و طبق اصل روانشناسی ما نباید نمای بیرون زندگی افراد را با درون زندگی خود مقایسه کنیم چراکه اسباب دلسردی می‌شود.

سخنگوی دولت در پایان با تاکید براینکه ما باید در کنار یکدیگر برای تقویت ارتباط بین حاکمیت و دانشگاه‌ها بسیج شویم، یادآور شد: شناخت درست و جامع درخصوص واقعیت‌های واقعی تحلیل‌های درست و مسئله درستی را رقم می‌زند و در مقابل اگر دانشجو شناخت درست و واقعی نداشته باشد امکان اشتباه دانشجو و دولت در تحلیل و مسئله شناسی وجود دارد.

حجت الاسلام منصور زارعی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان در ادامه این جلسه اظهار کرد: ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای تربیت نیروهای بین الملل در واقع تربیت سفیران برای تشکیل تمدن نوین اسلامی است که این اقدام نیازمند مشارکت همه جانبه دولت، رئیس جمهور و مسئولین استانی است.

برچسب‌ها:

نظر شما