شناسهٔ خبر: 62923570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع بیش از ۱۸ هزار تن انواع کود شیمیایی در بابل

۱۸ میلیون و ۶۵۷ هزار کیلوگرم انواع کود شیمیایی برای مصرف در بخش کشاورزی در شهرستان بابل توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، محسن آهنگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: ۱۸میلیون و ۶۵۶هزار و ۹۹۵ کیلوگرم انواع کود شیمیایی برای مصرف در بخش کشاورزی امسال در این شهرستان توزیع شد.

او افزود: این شهرستان دارای ۴۰ کارگزاری فعال در حوزه عمل ۹ مرکز جهاد کشاورزی می‌باشد که کار خریداری و توزیع کود‌های شیمیایی را انجام می‌دهند.

آهنگری گفت: فرایند خرید و توزیع کود‌های شیمیایی با نظارت کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان و با صدور حواله الکترونیکی بنا به درخواست کشاورزان متقاضی صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه روند تامین و توزیع کود مورد نیاز برای بخش کشاورزی بر اساس برنامه ابلاغی در حال اجرا است، گفت: کود‌های توزیع شده شامل ۱۴میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۴۸ کیلوگرم کود اوره، ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۹۷ کیلوگرم کود فسفاته، ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم کود پتاسه می‌باشد.

آهنگری با تاکید بر اطمینان خاطر کشاورزان و باغداران در تامین کود مورد نیاز افزود، سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل بوده و هر کشاورز ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندی، از طریق حضور در مراکز جهاد کشاورزی و ثبت درخواست خود در سامانه پایش کودی می‌تواند برای دریافت کود اقدام نماید.

نظر شما