شناسهٔ خبر: 62569356 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سیاست ووشوکار ایران برای آنالیز نشدن!

اصغر عبداللهی

ملی‌پوش ساندای زنان ایران گفت: حریف اصلی من چینی است و برای اینکه آنالیز نشوم، برابر حریف ترکمنستانی بیشتر بوکس کار کردم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شهربانو منصوریان سانداکار وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی ووشوی ایران بعد از قطعی کردن مدال برنز خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، توضیح داد: ۵ ماه است که در اردوهای ملی هستیم و به دور از خانواده با سختی زیاد تمرین می‌کنیم. الان وقت درو کردن مدال‌هاست.

او ادامه داد: امروز سعی کردم بیشتر با حریف خود بوکس کار کنم چون حریف اصلی ما چینی است و نمی‌خواستم کامل آنالیز شوم. آن‌ها به خوبی حریفان را آنالیز می‌کنند و برای همین بیشتر بوکس کار کردم و فنون کشتی را به کار نبردم.

سانداکار وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی ووشوی ایران در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند مدال طلا را کسب کند؟ توضیح داد: من برای طلا آمده‌ام و امیدوارم این مدال بگیرم. برای این مسابقات خیلی زحمت کشیده‌ایم. آسیب‌هایی داشتیم که پشت سر گذاشتیم و الان به دنبال کسب مدال طلا هستیم. 

بیشتر بخوانید: 
                         صعود منصوریان به نیمه‌نهایی ووشوی بازی‌های آسیایی

امیر صدیقی، رییس فدراسیون ووشو نیز پس از پیروزی شهربانو منصوریان و رسیدن به نیمه نهایی گفت: مسابقات از روز گذشته آغاز شد و دیروز احسان پیغمبری موفق نبود ولی سانداکارهای ما مبارزه‌های خودشان را بردند و راهی مرحله بعد شدند. امروز هم دو سانداکار ما به رقابت می‌پردازند که خانم منصوریان رقیبش را مقتدرانه شکست داد و مدال برنزش قطعی شد. تا دقایقی دیگر هم یوسف صبری مبارزه‌اش آغاز خواهد شد. امیدوارم هر چه جلوتر می‌رویم ملی پوشان ما پرقدرت‌تر ادامه بدهند و نتایج درخشانی به دست بیاورند.

صدیقی درباره آمادگی ووشوکاران به خصوص یوسف صبری گفت: واقعا همه نفرات تیم ما خیلی زحمت کشیده‌اند. البته باید رقبایشان را هم ببینیم. همه رقبا خوب هستند و سطح بازی‌های آسیایی در این رشته ورزشی بالاترین سطح در جهان است. تمام قدرت‌های ووشو جهان در آسیا جمع شده‌اند و خود چین هم که میزبان است، حساب ویژه‌ای روی مدال‌های این رشته باز کرده است.

رییس فدراسیون ووشو درباره محسن محمدسیفی و اینکه همه از او انتظار مدال طلا دارند نیز اظهار کرد: انتظار از محسن خیلی زیاد است چون او بازیکن با تجربه‌ای است و از لحاظ فنی بسیار سطح بالایی دارد. رقیب روز گذشته محسن واقعا سرسخت بود چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ فنی، شک ندارم اگر قرعه‌اش به محسن نمی‌خورد و در یک طرف دیگر جدول بود قطعا می‌توانست تا پای فینال هم بیاید.

صدیقی در پایان گفت: فردا پسران و دختران تالو کار ما صبح و بعد از ظهر رقابت خواهند کرد. از ساعت ۱۹.۳۰ هم رقابت‌های ساندا آغاز می‌شود. امیدوارم که بتوانیم روز خوبی را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

نظر شما