شناسهٔ خبر: 62504310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع مشکلات حوزه‌های مختلف با بهره گیری از پایان نامه‌های دانشجویی+فیلم

در مخزن پایان نامه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز بیش از ۱۵ هزار و ۷۶۰ پایان نامه نگهداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، حاصل سال‌های تحصیل و پژوهش‌های دانشجویان به یک جلد پایان نامه تبدیل می‌شود و درحال حاضر بیش از ۱۵ هزار و ۷۶۰ جلد از آن در مخزن پایانه نامه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز نگهداری می‌شود.رفع مشکلات حوزه‌های مختلف با بهره گیری از پایان نامه‌های دانشجویی+فیلم

منصور کوهی رستمی، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تا سال ۱۳۸۹، پایان نامه‌ها به صورت فیزیکال و به شکل کتاب‌های صحافی شده با مشخصات معین هنگام فارغ التحصیلی از دانشجویان دریافت می‌شدند.وی یک مسیر برای رسیدن پایان نامه به دست دانشجویان را تغییر ساز و کار از فیزیکی به مجازی عنوان کرد و افزود: در این روش دانشجویان می‌توانند مطالب را به صورت فایل دریافت و از آن‌ها استفاده کنند.

درحال حاضر ۱۴ هزار و ۲۶۰ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و یکهزار و ۵۰۰ پایان نامه در مقطع دکتری در دانشگاه شهید چمران اهواز وجود دارد.

علیرضا دنه دزفولی، مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بستری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده است و همه صنایع نیاز‌های خود را در این سامانه معرفی می‌کنند.

وی افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز می‌توانند به این سامانه مراجعه و نیاز را به عنوان طرح تحقیقاتی برداشت کنند.

تقاضامحور شدن پایان نامه‌های دانشجویی در ۲ سال اخیر توانسته منجر به مسیر پژوهی برای رفع مسائل حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و عمرانی در استان خوزستان شود.

 

<div id="video-display-embed-code_10162129"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3984482/10162129?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما