شناسهٔ خبر: 62441866 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس کمیته بودجه شورا:

سامانه «من شهردارم» تکميل مي‌شود

صاحب‌خبر -
سامانه «من شهردارم» تکميل مي‌شود
خبرگزاری آریا - رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تکمیل سامانه «من شهردارم» و بودجه‌ریزی مشارکتی در شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، میثم مظفر در نشست خبری با موضوع عملکرد 2 ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه به دو شکل می‌توان در شورا عمل کرد، اظهار داشت: یک نگرش این است، شورا منتظر بماند تا شهرداری لایحه ارائه دهد و موارد بررسی و تصویب شود که امری روتین است و می‌توان وظایف دقیق را در این قالب انجام داد اما به اعتقاد بنده در کمیسیون برنامه و بودجه بسیار فراتر از این نگرش عمل شده است.
رئیس کمیته بودجه شورا با تأکید بر اینکه طرح رصد بر پایه یک نگرش معرفتی پایه‌ریزی شده است، تصریح کرد: ما در بعد جمهوریت نظام غیر از مشارکت مردم در انتخابات، باید از ظرفیت آنها در سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها استفاده کنیم؛ لذا برای هدف‌گذاری در بودجه‌ریزی مشارکتی، تلاش شد تا مردم در تعریف پروژه‌ها تصمیم ساز باشند.
وی در ادامه یادآور شد: 376 محله شهر تهران طی دو سال اخیر توسط اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا مورد بازدید قرار گرفت و مشکلات هر محله با حضور مردم بحث و بررسی شد؛ ارتباط وسیعی بین اعضای کمیسیون و کنش‌گران در محلات شکل گرفت.
مظفر با بیان اینکه ترجیح دادن نظرات مردم در بودجه‌ریزی و تعریف پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: سه هزار چالش در شهر تهران مبتنی بر نظر شهروندان شناسایی شد که به دنبال آن هزار و 700 پروژه در سال گذشته عملیاتی شد و 80 درصد از این پروژه‌ها به نتیجه رسید.
وی با اعلام اینکه در آغاز طرح رصد و در سال 1400 میزان پیشرفت فیزیکی کمتر از 60 درصد بود و در سال قبل روند اجرا روبه رشد شد، خاطرنشان کرد: امسال نیز هزار و 600 طرح تعریف شده است.
رئیس کمیته بودجه شورا با اشاره به راه اندازی سامانه «من شهردارم»، گفت: شاید این سامانه ناقص بود و قطعاً تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارد، در همین راستا جلساتی را با معاون برنامه‌ریزی شهرداری، مدیرعامل «سازمان فاوا» و شهردار تهران برگزار کردیم و به دنبال آن سامانه بودجه‌ریزی مشارکتی به عنوان سامانه‌ای جامع‌تر در حال راه اندازی است که در این سامانه مردم می‌توانند نقشه مناطق را مشاهده کنند و نقطه‌ای معین را پیشنهاد دهند تا بتوان در آن‌ها طرح‌های عمرانی اجرا کرد.
ادامه دارد...

نظر شما