شناسهٔ خبر: 62340849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آستانه بهره برداری

مجتمع دو هزار تنی پرورش خاویار سپیددشت لرستان

زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی سپیددشت خرم آباد با هدف تولید سالانه دو هزار تن گوشت خاویار تکمیل و در آستانه بهره برداری است.

صاحب‌خبر -

مجتمع دو هزار تنی پرورش خاویار سپیددشت لرستان در آستانه بهره برداریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل شیلات لرستان در بازدید از مجتمع پرورش ماهی خاویاری سپیددشت گفت: زیرساخت‌های این مجتمع با هدف تولید سالانه ده تن خاویار و دو هزار تن گوشت خاویار تکمیل شده و در آستانه بهره برداری از طرف بخش خصوصی است.

کیارش بیرانوند افزود: این مرکز یکی از بزرگترین طرح‌های آبزی پروری کشور است که سال ۹۴ در زمینی به مساحت بیش از ۹ هکتار احداث شد.

وی گفت: زیرساخت‌های اصلی این مجتمع تا سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تکمیل شده است. 

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه مزرعه ماهی سپیددشت خرم آباد ظرفیت اشتغال یک هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارد، افزود: این طرح در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی یک طرح کم نظیر است چون آب مصرفی آن از پایین دست اراضی کشاورزی تامین می‌شود.

بیرانوند گفت: با توجه به ظرفیت مناسب تولید این مجتمع، زنجیره ارزش ماهی شامل کارخانه فرآوری و بسته بندی و تولید خوراک ماهی نیز برای کمک به آبزی پروران منطقه در کنار آن ایجاد خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد سایر زیرساخت های سایت، بیش از هشت هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است، افزود: برای نظارت بر تولید و اشتغال در منطقه تا بهره برداری کامل در کنار سرمایه گذار خواهیم بود.

کیارش بیرانوند ادامه داد: لرستان توانسته است علاوه بر تامین نیازهای خود در حوزه آبزی پروری، نیاز سایر استان های کشور را هم برطرف کند و در صادرات این محصول به کشورهای همسایه نیز نقش مهم و اشتغالزایی خوبی داشته باشد.

لرستان با توجه به حدود دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و شرایط جوی مناسب، آبزی پرور است اما از ظرفیت صد هزار تنی، اکنون تنها حدود ۳۰ هزار تن ماهی در این منطقه تولید می شود.

نظر شما