شناسهٔ خبر: 62110825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

آیا فشار بر مسلمانان اویغور دوچندان می شود؟

صاحب‌خبر -

فعالان حقوق بشری مدت‌ها گفته‌اند که این سیاست‌ها برای تضعیف هویت قومی طراحی شده‌اند، در حالی که پکن می‌گوید توسعه اقتصادی کلید ثبات اجتماعی است.

به گزارش صبح ما به نقل از پولتیکو، «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، علیرغم انتقادهای بین المللی خواستار تداوم رویکرد تند در برخورد با اویغورها در سین کیانگ شده است.
شی در سخنرانی بزرگ خود در روز شنبه در اورومچی، مرکز منطقه خودگردان سین‌کیانگ، تاکید کرد که «ثبات اجتماعی» همچنان به عنوان اولویت اصلی در آنجا باقی خواهد ماند.
او همچنین بر نیاز به اقدامات ضد تروریسم و نیز تبلیغ و ترویج آداب و رسوم چینی، تاکید کرد. این در حالی است که اسلام مذهب غالب برای اویغورها که اکثریت جمعیت بومی منطقه را تشکیل می دهند، است.
سیاست‌های پکن در سین‌کیانگ در سال‌های اخیر زیر نظارت بین‌المللی قرار گرفته است. گزارش حقوق بشر سازمان ملل نشان می‌دهد پکن به طور بالقوه در این منطقه مسلمان نشین مرتکب جنایات علیه بشریت شده است. ایالات متحده که همراه با اروپا برخی از مقامات سین کیانگ را تحریم کرده است، این وضعیت را یک نسل کشی نامیده است.
اما شی جین پینگ در سخنرانی شنبه خود گفت که سیاست سین‌کیانگ را به رسمیت می شناسد.

شی در هنگام بازگشت از نشست بریکس در آفریقای جنوبی در یک توقف غیرمنتظره در این منطقه گفت: ما مبارزه ضد تروریسم و ضد تجزیه طلبی را با تلاش های قانونی و منظم برای حفظ ثبات ترکیب کنیم. چینی سازی اسلام باید عمیق‌تر شود تا بتوان به طور مؤثر انواع فعالیت‌های غیرقانونی مذهبی را مدیریت کرد.
شی گفت که چین به آموزش زبان استاندارد چینی به اویغورها و تخصیص مجدد آنها برای کار در خارج از منطقه ادامه خواهد داد.
فعالان حقوق بشری مدت‌ها گفته‌اند که این سیاست‌ها برای تضعیف هویت قومی طراحی شده‌اند، در حالی که پکن می‌گوید توسعه اقتصادی کلید ثبات اجتماعی است.
به گزارش CCTV رسانه دولتی چین، شی با اشاره بر نیاز به تبلیغات مثبت بیشتر برای نشان دادن یک سین‌کیانگ آزاد و مطمئن، گفت: باید تلاش های هدفمند برای رد هرگونه اخبار نادرست و منفی صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما