شناسهٔ خبر: 61874789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باران، مهمان آخر هفته آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی خبر داد: سامانه بارشی جدیدی از اواخر روز پنجشنبه این هفته وارد جو استان می‌شود.

صاحب‌خبر -

باران مهمان آخر هفته آذربایجان‌ شرقیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد امیدفر افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، با فعالیت این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هفته آینده جوی به نسبت ناپایدار در استان حاکم می‌شود.
وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهر و اواخر شب در برخی نواحی به ویژه نیمه شمالی و شرقی استان موجب افزایش ابر و بارش‌های رگباری باران و غرش آذرخش می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.
امیدفر با اشاره به اینکه امروز و فردا دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش می‌یابد ادامه داد: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دمای هوای استان به صورت نسبی کاهشی خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۶ درجه و جلفا با دمای ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۵ و در خنک‌ترین زمان به ۲۲ درجه سانتی گراد رسید.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

نظر شما