شناسهٔ خبر: 61799117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیش‌ثبت‌نام ۶ هزار و ۴۷۲ نفر در انتخابات مجلس در استان تهران

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران از پیش‌ثبت‌نام ۶۴۷۲ نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران طی پنج روز گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، سید عباس جوهری در نشست صمیمی استاندار تهران با اصحاب رسانه اظهار داشت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین رویداد امسال است و نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چشم‌گیری دارد و در این انتخابات چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سرلوحه قرار گرفته و ستاد انتخابات استان تهران با این چهار راهبرد کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در ستاد انتخابات استان تهران کمیته‌های مختلفی شکل گرفته و با توجه به این چهار راهبرد موضوعات انتخابات پیگیری می‌شود؛ همچنین فرآیند انتخابات از یکشنبه هفته گذشته با دستور وزیر کشور آغاز شد و برای اولین‌بار پیش‌ ثبت نام‌ها را تجربه کردیم و در مواد قانونی انتخابات نیز تغییرات خوبی با رویکرد جدید شکل گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان این‌که از اولین روز پیش ثبت نام طی پنج روز اول ۶۴۷۲ نفر در استان تهران مراجعه و پیش ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: نسبت به دوره‌های قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی طی پنج روز ابتدایی پیش ثبت‌نام‌ها رشد ۷۰ درصدی داشته است و۸۳ درصد ثبت‌نام‌ها مربوط به آقایان و ۱۷ درصد نیز مربوط به ثبت نام خانم‌ها بوده است.

جوهری گفت: میانگین سنی ۷۱ درصد ثبت نام کنندگان ۳۰ تا ۵۰ سال و ۲۹ درصد نیز ۵۰ تا ۷۵ سال سن داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات ۵۷۱۵ نفر ثبت نام کردن؛ همچنین در حوزه انتخابیه قدس، شهریار و ملارد ۲۸۷ نفر، حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۱۰۷ نفر، رباط کریم و بهارستان ۱۸۵ نفر، حوزه انتخابیه پاکدشت ۵۶ ثبت نام و در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک نیز ۱۰۵ نفر برای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام انجام داده‌اند.

جوهری در مورد تعداد ثبت نام‌های متقاضیان اقلیت‌های ساکن استان تهران ادامه داد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان اقلیت‌ها ۲ نفر از کلیمیان،  ۷ نفر از مسیحیان ارمنی شمال ایران، ۴ نفر از مسیحیان آشوری و کلدانی و ۳ نفر نیز از زرتتشیان بودند.

وی خاطرنشان کرد: امید است در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی شاهد انتخابات پرشوری بوده و برگ زرینی از حضور مردم در انتخابات رقم بخورد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما