شناسهٔ خبر: 61583970 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فدراسیون فوتبال مجهز به سامانه قضایی آنلاین شد

تهران- ایرنا- دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: سامانه ارکان قضایی به صورت آنلاین راه‌اندازی شده تا از این پس هیئت‌ها، کمیته‌های انضباطی، اخلاق و تعیین وضعیت به صورت آنلاین درخواست‌های خود را ثبت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از سامانه قضایی اظهار داشت: در ابتدا جا دارد از تک تک ارکان قضایی تشکر کنم که خالصانه تلاش می‌کنند و در واقع به عنوان ارکان مستقل قضایی در پشت صحنه مستطیل سبز در کنترل و نظم انضباط در فوتبال سهم بسزایی دارند.

وی افزود: سامانه ارکان قضایی به صورت آنلاین راه‌اندازی شده است تا از این پس هیئت‌ها، کمیته‌های انضباطی، اخلاق، تعیین وضعیت به صورت آنلاین درخواست‌های خود را ثبت کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: امروز از سامانه ارکان قضایی رونمایی می‌شود تا دسترسی به سامانه‌های قضایی آسان‌تر شود. این امر در گذشته وجود داشت. به عنوان مثال برای ابلاغ انضباطی جمع کردن موضوعات بسیار سخت بود و باعث شد که یک سری نابسامانی بوجود آید. در واقع راه‌اندازی این سامانه برای پیش‌برد و پیشرفت فوتبال است. بر همین اساس به دستور و پیگیری تاج رئیس فدراسیون فوتبال این امر در دستور کار قرار گرفت. در این سامانه که آموزش آن امروز توسط دپارتمان فن‌آوری و اطلاعات انجام خواهد شد، گزارشات داوری، ناظر مسابقه و مسئولین مربوطه به صورت آنلاین در اختیار ارکان قضایی قرار خواهد گرفت.

ممبینی اضافه کرد: در جهت چابک‌سازی و شفافیت این سامانه‌ با تلاش دپارتمان فن‌آوری و اطلاعات راه‌اندازی شد تا به اهداف فوق برسیم. آنچه مسلم است رشد و توسعه فوتبال رابطه مستقیم با نحوه آموزش در سطح بازیکنان، داوران، مدیران و همه ارکانی که در فوتبال فعال هستند، دارد. یکی از رکن‌های مهم و اصلی فدراسیون، ارکان قضایی است.

وی یادآور شد: رویکرد فدراسیون فوتبال با حمایت ویژه رییس فدراسیون در مسیر رشد و توسعه است. سامانه‌ها باید به روزرسانی شوند. بر همین اساس کمیته‌های آموزش و فناوری اطلاعات این بحث را شروع کرده تا بتوانیم سامانه ارکان قضایی را به بهترین نحو ممکن پیش ببریم. از همکاران‌مان در کمیته‌های انضباطی، اخلاق، استیناف و دپارتمان فن‌آوری و اطلاعات به واسطه فعال شدن و پیش بردن این اهداف در بخش قضایی تشکر می‌کنم که در این خصوص اقدامات مختلفی را انجام دادند، تا تمامی امور از امروز در دسترس هیئت‌های فوتبال در بخش فن‌آوری و اطلاعات باشد.

ممبینی در پایان گفت: هدف ما شفاف‌سازی در این بخش بوده که با راه‌اندازی این سامانه، فدراسیون فوتبال و در راس آن ارکان قضایی فدراسیون به این هدف رسیده است.

نظر شما