شناسهٔ خبر: 61508014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در کهگیلویه و بویراحمد؛

واکسیناسیون تب برفکی دام های عشایر آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع فاز اول واکسیناسیون تب برفکی از ابتدای مردادماه جاری خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 2 میلیون و 200 هزار رأس دام سبک و سنگین ایمن سازی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدمختار رجائی فر" در حاشیه شروع فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در دام عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: زمان اجرای فاز اول واکسیناسیون تب برفکی همزمان با سراسر کشور در جمعیت دام سبک و سنگین در استان از اول مردادماه آغاز و تا پایان مهرماه امسال ادامه دارد.

وی گفت: به منظور اجرای کامل فاز اول طرح واکسیناسیون تب برفکی، اداره کل دامپزشکی استان با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش‌های دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی اکیپ‌های عملیاتی کرده که پیش‌بینی می‌شود بیش از 41 هزار رأس دام سنگین و حدود 2 میلیون و 200 هزار رأس دام سبک طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای، خاطرنشان کرد: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد اما باید توجه داشت که صرفاً نمی‌توان به صورت صد در صد مُتکی به آن بود.

رجائی‌فر گفت: رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضدعفونی توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دامداران توصیه می‌کنیم در زمان اجرای عملیات مایه‌کوبی تب برفکی، از خرید، فروش، نقل ‌و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین‌آلات بین واحدها خودداری کنند.

وی از دامداران خواست ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی خود اقدام کنند.

نظر شما