شناسهٔ خبر: 61406360 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قم: روسیه باید موضع خود را در خصوص تمامیت ارضی ایران اصلاح کند

سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم: روسیه باید موضع خود را در خصوص تمامیت ارضی ایران اصلاح و ابلاغ کند و انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون با شعار نه شرفی و نه غربی مستقل بوده است و همواره ارتباط خود را با دیگران بر پایه منافع ملی و احترام متقابل داشته است و انتظار می‌رود کشورهای دیگر نسبت به تمامیت ارضی کشورمان احترام بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم  این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار داشت: حضرت زینب کبری (س) نمونه برجسته ای از زن در تراز اسلام ناب محمدی است و در حماسه کربلا شاهد حضور یک زن منطبق با معیارهای اسلامی بوده ایم که اثر این حضور تا قیامت ماندگار خواهد بود.

امام جمعه قم ابراز داشت: دشمنان تصور می‌کردند حادثه کربلا موجب پیروزی آنان شده است؛ اما امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) نقش مؤثری در ابلاغ پیام کربلا داشته اند و نقشه‌های انان نقش بر آب شد.

سعیدی گفت: حضرت زینب (س) نشان دادند که از نظر اسلام ناب، زن در حاشیه قرار ندارد بلکه در متن است و حضرت زینب (س) با خطابه و مدیریت بالای خود کاری کردند و دشمن مستکبر را چنان تحقیر کردند که داغ ابدی بر پیشانی آنان زدند.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار حوزویان تاکید کردند از جهات مختلف نسبت به تبلیغ نگران هستم و نباید تبلیغ در مرتبه‌های دوم در حوزه علمیه قرار گیرد و تبلیغ مرتبه اول است و دین خدا جز با تبلیغ محقق نمی‌شود.

خطیب جمعه قم بیان داشت: هیچ کس حق ندارد فرموده‌های رهبری را در خصوص تبلیغ تحریف کند و امروز که دشمن با جنگ شناختی وارد شده است تبلیغ و جهاد تبیین می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نابود کند و حوزه علمیه باید در راستای تبلیغ دین تلاش کند و اگر دین ضربه‌ای بخورد همگان مسئول هستیم.

وی با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه در تهران بیان داشت: نماز جمعه پایگاهی برای جامعه پردازی و تمدن سازی است که این فریضه نقش محوری و جایگاه خاصی دارد و نماز جمعه در سراسر کشور بخشی از کارهای رهبری را انجام می‌دهند و آسیب‌ها و آسیب رسان ها را به مردم معرفی می‌کنند و ذهن مردم را با معارف اسلامی آشنا و دشنمان را نسبت به نفوذ مأیوس می‌کنند و امروز دشمنان از کارکرد نمازهای جمعه به خشم آمده اند و جمعی از امامان جمعه را به خاک و خون کشیده اند.

سعیدی با انتقاد از مواضع روسیه در خصوص تمامیت ارضی ایران بیان داشت: روسیه باید موضع خود را در خصوص تمامیت ارضی ایران اصلاح و ابلاغ کند و انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون با شعار نه شرفی و نه غربی مستقل بوده است و همواره ارتباط خود را با دیگران بر پایه منافع ملی و احترام متقابل داشته است و انتظار می‌رود کشورهای دیگر نسبت به تمامیت ارضی کشورمان احترام بگذارند.

خطیب جمعه قم با محکوم کردن هتک هرمت ساحت قرآن کریم بیان داشت: مردم قم و ملت بزرگ ایران با برپایی راهپیمایی انزجار و تنفر خود را از این عمل زشت اعلام دارند و در ماه عزای حسینی فریاد خود بر سر آمریکا و مستکبران خبیث به گوش جهانیان برسانند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما