شناسهٔ خبر: 61216318 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظرفیت‌های قاره آفریقا برای توسعه روابط تجاری با ایران

خبرگزاری صدا و سیما

به گفته سرپرست دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ظرفیت های بسیار گسترده ای در قاره آفریقا در زمینه های معدن، نفت و پتروشیمی، کشاورزی، سرمایه گذاری، فنی و مهندسی و...  وجود دارد، که توجه به این ظرفیت ها باعث گسترش تجارت ایران و این قاره می شود.

صاحب‌خبر -

لیلا باغبان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: قاره آفریقا با داشتن منابع معدنی از جمله سنگ‌های قیمتی، سنگ  آهن،  مس و لتیوم و ... زمینه خوبی برای همکاری کشورمان در حوزه معدن و استخرا ج منایع معدنی است.

سرپرست دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: قاره آفریقا سرشار از منابع نفت، گاز و  پتروشیمی است، بنابراین ظرفیت‌های فراوانی در بهره وری و استخراج این منابع وجود دارد.

 باغبان با اشاره به ظرفیت‌های قاره آفریقا در حوزه کشاورزی بیان کرد: با توجه به آب و هوای مساعد و بارندگی فراوانی که در این قاره وجوددارد، فضا برای کشت فرا سرزمینی بسیار فراهم است. واردات محصولات کشاورزی کشت شده در قاره آفریقا  و متقابلا صادرات ادوات کشاورزی و لوازم آبیاری میتواند زمینه تهاتر را بین کشورمان و این قاره بوجود آورد.  

وی گفت: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی، خودور، دارو و تجهیزات پزشکی و صدور خدماوت فنی و مهندسی در حوزه جاده سازی، ریل گذاری، ساختمان سازی و سد سازی میتواند ظرفیت‌های تجاری بین ما و کشورهای قاره آفریقا را افزایش دهد.

  

<div id="video-display-embed-code_9869024"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3910349/9869024?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما