شناسهٔ خبر: 61216317 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۳۰ تیر؛ آخرین فرصت ثبت اولیه کانون‌های مسجدی به عنوان پایگاه اوقات فراغت

کانون‌های مسجدی برای شرکت و ثبت نام اولیه به عنوان پایگاه اوقات فراغت، باید تا ۳۰ تیر اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای شرکت و ثبت نام به عنوان پایگاه اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» باید تا ۳۰ تیر حداقل دو برنامه یا کلاس در سامانه بچه‌های مسجد ثبت و همچنین در اسرع وقت به نام نویسی و تکمیل سایر برنامه‌های تابستانی خود در سامانه بچه‌های مسجد اقدام کنند.


ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچون سنوات گذشته با درک اهمیت موضوع غنی سازی اوقات فراغت، با ارائه حمایت‌های هدفمند و تدارک ویژه برنامه‌ها و رویداد‌های تخصصی، سازماندهی برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد کشور را انجام می‌دهد که امسال در قالب طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در حال اجراست.

بنا بر اعلام ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تاکنون ۲۷۰۰ کانون فرهنگی هنری در اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» مشارکت کرده‌اند.

در قالب طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» چهار ویژه برنامه و جشنواره تخصصی، الگویی و نشاط آفرین طراحی و تدارک دیده شده که شامل، رویداد رویش، جشنواره امید، رویداد-مسابقه صعود و مسابقه طراحی پوستر است.

جشنواره امید مهم‌ترین ویژه برنامه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» است که در قالب این جشنواره شش بسته برنامه‌ای به مدیران کانون‌ها ارائه می‌شود. در ابتدای طرح، کانون‌ها باید برنامه‌های نهایی شده خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت و گزارش اجرای برنامه‌های اعلامی خود و سایر فعالیت‌های مورد انتظار در بسته‌ها را در سامانه ارائه کنند. این کانون‌ها در اولویت دریافت حمایت‌های ستاد قرار می‌گیرند.

ارزیابی کانون‌های شرکت‌کننده نیز متناسب با اجرای مطلوب این بسته‌ها صورت می‌گیرد و در پایان از ۱۵۰ کانون برتر سراسر کشور قدردانی می‌شود. شبکه کانون‌های تخصصی کودک و نوجوان با محوریت کانون‌های برتر و فعال شناسایی‌شده در این جشنواره و رویداد‌های مکمل آن، آغاز به کار می‌کنند.

مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» درخور توجه بوده و تاکنون ۲۷۰۰ کانون این طرح را اجرا کرده اند.

علاقه مندان می‌توانند شیوه نامه جشنواره امید را در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/omid مشاهده کنند.

نظر شما