شناسهٔ خبر: 61186580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی فرودگاه مشهد برای پذیرش و ترخیص زائران سرزمین وحی

آمادگی کامل در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس برای پذیرش و ترخیص زائران سرزمین وحی وجود دارد و شرایط برای خدمت رسانی مناسب فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر کل فرودگاه های بین المللی خراسان رضوی گفت: عملیات بازگشت حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز ۱۸ تیرماه آغاز شد و طی مدت ۱۰ روز توسط پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.آمادگی فرودگاه مشهد برای پذیرش و ترخیص زائران سرزمین وحی

امانی افزود: این در حالیست که نخستین پرواز بازگشت حجاج خراسانی از جده به مشهد مقدس با تاخیر یک ساعت و ۲۰ دقیقه‌ای در این فرودگاه به زمین نشست.

وی گفت: این پرواز طبق زمان برنامه‌ای قرار بود ساعت ۱۵:۴۰ وارد فرودگاه مشهد شود اما طبق اعلام شرکت هواپیمایی با تاخیر و در ساعت ۱۷ وارد شد.

مدیر کل فرودگاه های بین المللی خراسان رضوی افزود: با توجه به گرمای هوا و تاخیرهای پیش بینی نشده پروازها، استقبال‌کنندگان به فرودگاه مراجعه نکنند.

شاد مدیر حج و زیارت خراسان رضوی نیز گفت: در عملیات رفت، ۱۱ هزار و ۴۷۱ زائر خانه خدا در قالب ۴۹ پرواز از ١٣ تا ۲۵ خرداد از این فرودگاه به مدینه و جده اعزام شدند.

فرودگاه مشهد پس از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران بیشترین سهم در اعزام حاجیان را به سرزمین وحی داشته است.

زائران حج تمتع امسال در قالب ۷۵ کاروان زیارتی شامل ۶۶ کاروان از استان خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۴۵ زائر و ۹ کاروان از استان خراسان شمالی با هزار و ۲۹۷ زائر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام شدند که از این تعداد ۲۰ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه قبل و ۲۹ پرواز مربوط به کاروان های مدینه بعد بود.

نظر شما