شناسهٔ خبر: 60993949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برنامه‌های عید بزرگ قربان در بارگاه منور رضوی

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معرفتی متنوعی به مناسبت عید قربان برای بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این عید در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده که با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مراسم شب عید قربان در صحن پیامبر اعظم(ص) از ساعت ۲۰ با قرائت زیارت امین‌الله آغاز می‌شود و در ادامه با دکلمه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و سخنرانی حجت‌الاسلام‌ راشد یزدی ادامه خواهد یافت.

اجرای سرود، شعرخوانی آیینی و مدیحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های شب عید قربان است و پایان‌بخش این مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره توسط زین‌العابدین غلام خواهد بود.

ویژه‌برنامه‌های صبح عید قربان ساعت ۹:۱۵ از رواق امام خمینی(ره) با قرائت قرآن، دکلمه‌خوانی و بیان احکام توسط حجت‌الاسلام‌ روح‌الله نامنی آغاز خواهد شد و با شعرخوانی آیینی، مدیحه‌سرایی و سخنرانی حجت‌الاسلام‌ فرحزاد ادامه خواهد یافت.

پایان‌بخش این مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر قرائت زیارت امین‌الله توسط سیدهاشم وفایی خواهد بود.

ویژه‌برنامه‌های عصر روز عید قربان در رواق امام خمینی(ره) از ساعت ۱۷:۲۰ آغاز خواهد شد که قرائت قرآن، دکلمه‌خوانی، بیان احکام، مدیحه‌سرایی و سخنرانی حجت‌الاسلام‌ فیض‌آبادی از بخش‌های مختلف این برنامه است.

مراسم شامگاه عید قربان نیز پس از نماز مغرب و عشا در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد که پس از قرائت زیارت امین‌الله و سرود، حجت‌الاسلام‌ حسین انصاریان به سخنرانی خواهد پرداخت.

قرائت دعای کمیل توسط حجت‌الاسلام‌ انصاریان، شعرخوانی آیینی و مدیحه‌سرایی مدیحه‌سرایان سیدی و جعفرنژاد از دیگر برنامه‌های این مراسم در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) است.

انتهای پیام

نظر شما