شناسهٔ خبر: 60953980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی بر ذبح قربانی

با هدف اطمینان شهروندان سقزی از سلامت گوشت مصرفی و سلامت دام‌های قربانی، اداره دامپزشکی این شهرستان با اجرای طرحی ضربتی بر ذبح بهداشتی دام قربانی نظارت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی بر ذبح قربانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کردستان،رئیس اداره دامپزشکی سقز میگوید: ۸ دامپزشک و ۲ ناظر شرعی در قالب ۵ اکیپ در سطح شهرستان وظیفه بازرسی و نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی را بر عهده دارند.
بابائیان با بیان اینکه لازم است دام‌ها قبل از ذبح، از طرف بازرسان دامپزشکی معاینه شده و در صورت تایید، مورد ذبح قرار گیرند، اضافه کرد: مصرف گوشت دام‌های قربانی که مورد بازرسی قرار نگرفته اند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به همراه دارد.
وی یادآور شد: بهتر است تا حد امکان از ذبح دام قربانی در منازل خودداری و دام‌ها برای ذبح به کشتارگاه ارجاع داده شود، ضمن اینکه توصیه می‌شود لاشه دام ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.
مردم می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با سامانه پیغامگیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کردستان تماس گرفته و پیغام خود را ارائه کنند
در کشتارگاه نیمه صنعتی سقز روزانه بیش از ۳ تن گوشت قرمز ذبح و توزیع می‌شود.

 

<div id="video-display-embed-code_9810497"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3895279/9810497?width=400&height=300"></script></div>

 

 
 

نظر شما