شناسهٔ خبر: 60746447 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا ملاقادر قادری:

عدم رعایت عفاف و حجاب یکی از دلایل طلاق در اورامانات است

امام جمعه شهرستان پاوه استفاده نادرست از تلفن همراه، داشتن ماهواره، تماس های نامشروع و رعایت نکردن عفاف و حجاب را از دلایل طلاق در اورامانات عنوان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در مراسم اهدای هزار جهیزیه به نوعروسان شهرستان پاوه اظهار کرد: حرکت امروز یک قدم مثبت در راه حل بعضی از مشکلات جوانان ما است.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که ای بندگان و پیروان من و ای مومنین به آیات آسمانی و فرمایشات رسول الله، در هر حال تقوای خدا را داشته باشید و از عذاب خدا و بلا و مصیبت بترسید و پس از آن احسان و صدقه بدهید و به مردم و مخلوق خداوند خدمت کنید و هرکس چنین باشد پاداش خیر و صواب اخروی دارد.
 
این عالم اهل سنت تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز می فرمایند که بهترین شما کسانی هستند که برای رهایی از مشکلات با قلم و مال خود‌، و صدقه به مردم کمک کنند.
 
ماموستا قادری با اشاره به اقدام مثبت سردار آسیابانی؛ فرمانده قرارگاه شهید کاظمی ادامه داد: سردار آسیابانی در عراق، سوریه و اورامانات خدمات خوبی انجام داده است و عمر خود را در راه انقلاب و خدمت به مردم صرف کرده است و این اقدام هم حرکت مثبتی است که به یادگار می ماند.
 
امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در این شهرستان گفت: مردم برای تشکیل کانون گرم خانواده متقبل زحمات زیادی می شوند لذا می طلبد همه ما در کنار دوستان سپاه در جهت تسهیل ازدواج کمک کنیم.
 
ماموستا قادری افزود: جوانان ما با مشکلات موجود و گرانی اجناس و تعیین مهریه سنگین نمی توانند تشکیل خانواده دهند، اما با اقدام خیرین پاوه و منطقه اقدام به خرید 2 میلیارد و نیم جهیزیه برای زوجین خریداری و تقدیم می شود باید آفرین عرض کنم، قطعا این اقدام تشویق برای ازدواج است که از این جهت از سردار آسیابانی و خیرین تقدیر و تشکر دارم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه اظهار کرد: بنا به گفته ای از راغب اصفهانی، یکی از فلسفه خلقت انسان بقاء نسل است که شما نوعروسان و جوانان عزیز، یکی از سه فلسفه خلقت انسان را انجام داده اید و ما تبریک می گوییم.
 
ماموستا قادری استفاده نادرست از تلفن همراه، داشتن ماهواره، تماس های نامشروع و رعایت نکردن عفاف و حجاب را از دلایل طلاق در اورامانات عنوان کرد و گفت: بانوی شایسته زنی است که صابر و قناعت پیشه بوده و مشکل مردان خود را درک کنند و از مردان نیز خواستارم که احترام همسران خود را بگیرند.
 
امام جمعه پاوه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید شاکر نعمت امنیت موجود باشیم و انشاالله رئیس جمهور محترم همچنانکه با صلح و آشتی با عربستان، زبان اعراب منتقد و مخالف را بست و امروز سفر به آمریکای لاتین هم کار خوبی است که انشاالله کار سوم ایشان توجه به داخل و وضع زندگی و معیشت مردم شریف ایران باشد.
 
انتهای پیام/

نظر شما