شناسهٔ خبر: 60705451 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارجاع پرونده ها به دادگاه

پیگیری موارد سوء استفاده در هزینه‌کرد عوارض آلاینده‌ها

پرونده‌های قضایی، اطلاعاتی و بازرسی بسیاری از سوء استفاده‌ها در بحث هزینه کرد عوارض آلاینده‌ها تشکیل شده و یا به دادگاه رفته است.

صاحب‌خبر -

پیگیری موارد سوء استفاده در هزینه‌کرد عوارض آلاینده‌هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ استاندار خوزستان با اشاره به بحث آلاینده‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی گفت: تا حدودی مسئولان مربوطه توانسته اند به این مساله نظم دهند، اما افکار عمومی راضی نشده اند و این سوال برای آن‌ها وجود دارد که این عوارض‌ها آلایندگی کجا هزینه شده است.
علی اکبر حسینی محراب افزود: با وجود پرداخت عوارض آلایندگی در دو مرحله، یک بار حدود ۵ هزار میلیارد تومان و یک بار حدود ۷ هزار میلیارد تومان، اما چهره شهر‌های خوزستان هنوز تغییر نکرده است. اگر پولی پرداخت شده باید مردم تغییرات را در شهر‌ها ببینند.
وی با بیان اینکه در هزینه کرد اعتبارات عوارض آلایندگی هرکسی هرشکلی که خواسته هزینه کرده است، خاطر نشان کرد: اینکه اختصاص این اعتبارات به خوبی انجام نشده و برنامه ریزی برای هزینه کرد وجود نداشته و نظارتی نیز در این زمینه نبوده است باعث شده تا چهره شهر‌ها تغییر نکند.
استاندار افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند که هیچ تفاوتی میان اعتبارات عوارض آلایندگی و بودجه جاری وجود ندارد. اکنون بسیاری از پرونده‌های قضایی، اطلاعاتی و بازرسی‌ها از سوء استفاده‌ها و مشکلاتی که در بحث هزینه کرد عوارض آلاینده‌ها تشکیل شده و یا به دادگاه رفته است.
حسینی محراب اظهار کرد: باید ۱۰۰ درصد هزینه کرد عوارض آلایندگی با برنامه باشد و شورای برنامه ریزی استان بر آن نظارت داشته باشد. اگر بنا باشد مدیری در قالب چارچوب پیشرفت و توسعه استان کار نکند و هرکسی یک کاری را انجام دهد شاهد رشد سرطانی خواهیم بود.
وی ادامه داد: باید در زمینه هزینه کرد اعتبارات عوارض آلایندگی برنامه‌ای بالادستی توسط شورای برنامه ریزی استان تهیه شود و به شهرداری ها، دهداری‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ شود و اختصاص پول باید براساس و مبنای برنامه باشد و این برنامه نیز باید با برنامه بالادستی استان همخوانی داشته باشد.
استاندار این را هم گفت که نیاز‌های استان باید استخراج و خلاء ها، نبود اختیارات و اموری که سبب شده برخی از کار‌ها در استان گره بخورد باید شناسایی شوند و آن را در قالب احکامی پیشنهاد دهیم.
وی افزود: اگر بتوانیم احکامی بنویسیم که در برنامه هفتم خواسته‌های ما تامین شود و موانع از سر راه برداشته شود قطعا می‌توانیم گام‌های بلندی را در استان برداریم.
حسینی محراب با تاکید بر حذف قوانین متضاد، عنوان کرد: قوانینی که مانع و سد راه کار کردن هستند باید از میان برداشته شوند تا بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم.

استاندار خوزستان آذرماه ۱۴۰۱، از اختصاص پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به خوزستان خبر داد که از این میزان اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومان آن به شهرداری شهرستان آبادان و ۱۰۴ میلیار تومان به شهرداری شهرستان خرمشهر اختصاص یافته است.  

 

بیشتر بدانید: 

اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به آبادان و خرمشهر
۲۳۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اختصاص یافت.

نظر شما