شناسهٔ خبر: 60695529 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

نامداری: بعید می‌دانم امسال استقلال مربی خارجی داشته باشد/ قانون سقف بودجه هم مانند طرح‌های قبلی شکست می‌خورد

پیشکسوت فوتبال گفت: مقام سوم در لیگ برتر با رتبه‌های پایین‌تر جدول رده‌بندی هیچ فرقی برای استقلال نداشت.

صاحب‌خبر -

اشکان نامداری در گفت‌وگو با میزان، با ابراز خوشحالی از عملکردش در تیم فوتبال آلومینیوم به عنوان مربی دروازه‌بان‌های در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: محمدجواد کیا و حسین پورحمیدی، در جمع نفرات تیم ملی امید و بزرگسالان کشورمان حضور دارند و به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند. این موضوع خیلی برای من خوشایند بوده و مشخص است زحماتم هدر نرفته است. برای هر دو دروازه‌بان تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم تا در رقابت‌های پیش‌رو بهترین عملکرد را داشته باشند. ما مربیان و تمام کسانی که می‌توانند به فوتبال ایران خدمت کنند باید به تیم‌های ملی کشورمان کمک کنیم تا در جام ملت‌های آسیا و گزینشی المپیک پاریس بهترین نتایج را کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سرمربی‌ فصل آینده تیم فوتبال استقلال ایرانی است یا خارجی، عنوان کرد: مدیریت و کسانی که در باشگاه استقلال حضور دارند به طور حتم بهترین تصمیم را برای آینده این تیم خواهند گرفت. به تازگی هم قانون منع پرداخت دستمزد دلاری را در لیگ برتر تصویب کرده‌اند و نمی‌دانم چقدر این قانون اجرایی خواهد شد، بر همین اساس بعید می‌دانم امسال استقلال مربی خارجی داشته باشد. از سوی دیگر باید دید آیا مربی خارجی بزرگ قبول می‌کند در این شرایط کار کند؟ مربی معمولی خارجی هم که به درد استقلال نمی‌خورد.

*سرمربیگری نکونام در استقلال چیز عجیبی نیست

کارشناس فوتبال در مورد شایعه سرمربیگری جواد نکونام در استقلال، تصریح کرد: نکونام در‌ چند سال گذشته نتایج خوبی گرفته و چیز عجیبی نیست که او نیز یکی از گزینه‌های سرمربی‌گری فصل آینده استقلال باشد.

پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد ساپینتو در استقلال تاکید کرد: عملکرد فنی ساپینتو خوب بود، این فصل در لیگ برتر مقابل استقلال بازی کردیم و با اینکه متکی به چند بازیکن بود آنها تیم بسیار تاکتیکی و فنی خوبی بودند، اما کسب مقام سوم در لیگ برتر با رتبه‌های پایین‌تر جدول رده‌بندی هیچ فرقی برای استقلال نداشت.  وقتی تیمی مثل پرسپولیس قهرمان می‌شود، برای هوادار عنوان دومی و سومی هیچ معنایی ندارد و مطرح نیست. یکی از سختی‌های کار در استقلال این است که هواداران فقط انتظار قهرمانی از کادرفنی و بازیکنان دارند.

*امکان اجرایی شدن سقف بودجه در فوتبال ایران ممکن نیست

نامداری درباره تصویب قانون سقف بودجه برای تیم‌های لیگ برتر بیان کرد: باید دید که فدراسیون فوتبال قانون سقف بودجه تیم‌ها را از کدام کشور الگوبرداری کرده است؟ آیا این قانون شکل گرفته؟ آیا در لیگ فوتبال سایر کشورها جواب داده است؟ بعید می‌دانم کشورهای صاحب فوتبال این قوانین را در لیگ‌های‌شان بگذارد. اگر تیمی هر چقدر هزینه کرده و شفاف باشد، قطعاً خیلی جذابت‌تر و درکش راحت‌تر است، تا اینکه ندانید تیم‌های دیگر چه کارهای می‌کنند.

وی‌ در پایان خاطرنشان کرد: امکان اجرایی شدن سقف بودجه برای تیم‌ها در فوتبال ایران ممکن نیست، چون در سال‌های گذشته این قانون اجرا کردند، اما مسائل دیگری پیش آمد. اگر فدراسیون فوتبال قانونی را می‌گذارد، باشگاه‌ها موظف هستند آن را انجام بدهند، اما سال بعد متوجه می‌شوند موفق نبوده و این قانون را برمی‌دارند و نهایتاً این طرح نیز مانند طرح‌های قبلی شکست می‌خورد.

انتهای پیام/

نظر شما