شناسهٔ خبر: 60614584 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

اسامی ۱۰ ایرلاین گرانفروش اعلام شد/ سازمان هواپیمایی: جریمه ایرلاین‌ها عرضه بلیت را کاهش می‌دهد

حسن خوشخو معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام نام ۱۰ ایرلاینی که به دلیل گرانفروشی مجوز پروازی آنها باطل شده، گفت: فروش بلیت در فضای مجازی برای حمل‌ونقل هوایی حاشیه ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام نام ۱۰ ایرلاینی که به دلیل گرانفروشی مجوز پروازی آنها باطل شده، گفت: فروش بلیت در فضای مجازی برای حمل‌ونقل هوایی حاشیه ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی بحث ایمنی صنعت هوانوردی ملاحظات متعددی را دارد، گفت: آن چیزی که جزو رسالت صنعت هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری است این است که بتواند در واقع چرخه‌ این صنعت را با کمک ذی نفعان به گردش دربیاورد. تکالیفی را قانونگذار برای سازمان هواپیمایی کشوری مشخص کرده است؛ یکی از آن هم بحث نظارت بر  فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی است بنابراین با تدابیری که بنا به ملاحظاتی که وجود دارد قطعاً سازمان هواپیمایی کشور در موعد مقرر در واقع اقدامات خودش را عملی خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که نقش سازمان هواپیمایی تنظیم‌گری صنعت حمل‌ونقل هوایی است،‌اضافه کرد: قانون گذار در بند 2 ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری به صراحت عنوان کرده که سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه تنظیم گری حمل و نقل هوایی و فعالیت‌های حوزه‌ هوانوردی را دارد و این را باید در مواجهه با مصالح عمومی اعمال کند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: آن چیزی که در این حوزه چالش  ایجاد کرده حاشیه‌ها در بازار فروش بلیت هواپیماست که عمدتاً​ در فضای مجازی اتفاق می‌افتد.

خوشخو با اشاره به این‌که محدودیت پروازی برای شرکت‌های هواپیمایی -متخلف- قطعاً​ عرضه‌ را محدود می‌کند،‌بیان کرد: لاجرم بایستی یک اقدامی را انجام می‌دادیم که بتوانیم تنظیم‌گری را در فعالیت شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کنیم و طبیعتاً هر محدودیتی ممکن است چالش‌های خودش را داشته باشد.

وی تاکید کرد: عرضه و تقاضا در حمل‌ونقل هوایی تناسب ندارد؛ باید قبول کنیم میزان عرضه‌ در حمل و نقل هوایی با توجه به نیاز‌های روز افزون جامعه متناسب نیست و این چالشی را برای ماست.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما