شناسهٔ خبر: 60589423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

ایمان و امید مثل فتاح!

روزنامه جوان

موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد. پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر مطالب سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از این در توئیتی نوشته بود: «طلوع سه‌شنبه، طلوع خورشید در یک روز عادی نیست؛ خورشید امروز با فتاح طلوع می‌کند.» کاربران شبکه‌های اجتماعی با استقبال از رونمایی این موشک، از ویژگی‌های آن نوشتند. کاربران نام این موشک را گویای کاربردهایش در آینده دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


مصطفی طاهری:
پس از عملیات موفق طریق‌القدس امام (ره) در پیامی فرمودند: «آنچه برای این جانب غرورانگیز و افتخارآفرین است، روحیه بزرگ، قلوب سرشار از ایمان، اخلاص و روحیه شهادت‌طلبی این عزیزان می‌باشد و این است فتح الفتوح.» فتح‌الفتوح نه موشک فتاح که جوانان خلاق فتاح می‌باشند. #سردارحاجی_زاده
احمد امیرآبادی:
ایمان و امید یعنی فتاح؛ درود خدا بر سپاه قهرمان. فتاح یعنی صلح یعنی بازدارندگی. دشمن غلط کند به ایران چپ نگاه کند. #فتاح #هایپرسونیک
محمدمهدی عبداللهی:
با طلوع فتاح سامانه هاى پدافندى منطقه غروب خواهند کرد و دشمنان به معناى واقعى کلمه، ایمان و امید نخبگان ایرانى را به نظاره خواهند نشست. آرى با استمداد الهى مى‌شود و ما مى‌توانیم. خداقوت خدمت دانشمندان هوافضاى سپاه.
س. ر. موسوی:
اولین اطلاعات موشک فتاح: جهش نسلی، اجرای مانور در داخل و خارج جو، سرعت بسیار بالا (بیش از ۲۵ ماخ فاز میانه، بیش از هشت ماخ فاز گلاید، بیش از پنج ماخ فاز برخورد)، ضربدر صفر کردن تمام سامانه‌های دفاع هوایی تاد، آرو، پاتریوت، اجیس، GBI، بگو ماشاءالله!
علی چاهخوزاده:
فتاح موشک سوخت جامد دو مرحله‌ای دارای برد ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت اصابت ۱۵- ۱۳ ماخ سر جنگی. این موشک دارای موتور کروی و نازل متحرک است که قابلیت مانور در همه جهات و دورانی را دارد.
علی مختارزاده:
موشک هایپرسونیک فتاح، قدرت بازدارندگی ایران را با جهشی بی‌سابقه روبه‌رو خواهد کرد، از امروز گزینه نظامی امریکا از زیرمیزی به زیرزمین منتقل خواهد شد. به زودی ولوله در رسانه‌های غربی را شاهد خواهیم بود.
محمدرضا سالک رحیمی:
دنیا خواهد دید فتاح شالوده اقتدار انقلابی و ولایتمداری غیور مردان سپاه مقتدر خواهد شد. البته هم برای آنکه سقف آرزویش ساخت آبگوشت بزباش و هم آنکه اقتصاد را با آزمایشگاه اشتباه گرفته، این معنا بسیار ناخوشایند و نامأنوس خواهد بود! این است اقتدار ایران اگر مطابق فرامین آقا باشی.
هادی کهن‌دل:
فتح اسرائیل نزدیک است... #فتاح
سبحان برکتی:
این تصویر قسمتی از یک فیلم هالیوودی نیست! این توان و قدرت واقعی جوانان ماست؛ این باعث آرامش و امنیت کشور ماست. #هایپرسونیک #فتاح
مژگان بلدی:
فتاح، فتح‌کننده تل‌آویو و حیفا.
کاربری با نام «حبیب‌خان»:
ولی به‌نظرم برد موشک هایپرسونیک فتاح اونی که توی خبر‌ها میخونیم نیست! برد فتاح اونجایی مشخص میشه که از لحظه رونمایی تمام جهان رو به خودش مشغول و انبار‌های پوشک منطقه رو خالی کرده!
احسان شریف:
موشک هایپرسونیک فتاح از اسمش معلومه قراره خیلی از مناطق اشغالی رو فتح کنه و پیروزی‌های متعددی رو برای جبهه مقاومت به ارمغان بیاره!
فاطمه میرزایی:
اقتدار نظامی‌مون رو عشق است. عجب طلوع دلچسبی داشتیم. موشک هایپرسونیک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور و این سامانه‌ها را منهدم کند.
حسنین حداد:
به ایران ابرقدرت در نظم نوین جهانی سلام کنید، ایست قلبی پدافند دشمن با رونمایی از موشک هایپر سونیک فتاح.

نظر شما