شناسهٔ خبر: 60560805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری مراسم تودیع چاووش اوغلو و معارفه فیدان + فیلم

تهران- ایرنا- مراسم تودیع «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه پیشین ترکیه و معارفه «هاکان فیدان» جانشین وی روز دوشنبه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان شب گذشته (۱۴ خرداد) در کابینه جدید دولت ترکیه از سوی «رجب طیب اردوغان» به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شد.

فیدان در مراسم معارفه خود گفت:« تمام تلاش خود را برای صلح ، امنیت و رفاه دولت و ملت ترکیه انجام خواهم داد.».

وی همچنین متعهد شد برای پیشبرد چشم انداز سیاست خارجی ملی بر اساس حاکمیت اراده ملت ترکیه از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

وزرای خارجه کشورهای مختلف جهان از جمله هلند، ایتالیا، پاکستان انتخاب فیدان را به عنوان وزیر جدید امور خارجه ترکیه به وی تبریک گفتند.

فیدان، در حالی کار خود را آغاز می کند که همچنان پیام‌های تبریکی از همتایان خود در اتحادیه اروپا و مقامات سایر کشورها به مناسبت انتصابش دریافت می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هم در تماس تلفنی با فیدان، ضمن تبریک انتصاب وی، ابراز امیدواری کرد همکاری های نزدیک بین دو کشور در دوره جدید تداوم و ارتقا پیدا کند.

به نوشته آناتولی، «ووپکه هوکسترا» وزیر خارجه هلند در حساب توئیتری خود نوشت: انتخاب هاکان فیدان را به سمت وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه تبریک می‌گویم. مشتاقانه منتظر هستم تا با تقویت همکاری‌ها و روابط خود به مسائل مشترک خود بپردازیم.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان نیز در حساب توئیتر خود ضمن تبریک‌ به فیدان، با بیان اینکه مشتاق است به زودی با فیدان همکاری کند و مشارکت استراتژیک را به سطوح بالاتری برساند، گفت: زنده باد دوستی پاکستان و ترکیه.

«گردان گرلیچ رادمن» وزیر امور خارجه و اروپای کرواسی در حساب توئیتر خود نوشت: من به فیدان بابت سمت جدیدش تبریک می‌گویم. مشتاقانه منتظر همکاری‌های آینده ما برای تداوم روابط قوی بین ترکیه و کرواسی هستم.

از سوی دیگر، « گابریلیوس لاندسبرگیس» وزیر خارجه لیتوانی، «مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند و «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان نیز انتخاب فیدان به عنوان وزیر جدید خارجه ترکیه را به وی تبریک گفتند.

فیدان ۵۵ ساله پیش از این رئیس سازمان اطلاعات ترکیه بود.

نظر شما