شناسهٔ خبر: 60461778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

توافق قاهره و آنکارا برای تبادل سفیر

ایرنا : در گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور مصر با اردوغان، دو کشور برای تبادل سفیر با یکدیگر به توافق رسیدند.

صاحب‌خبر -

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت وگو و انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور این کشور را تبریک گفت.

روسیه، چین و ایران؛ آمریکا را پشت سر گذاشتند

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری ترکیه، عبدالفتاح السیسی با رجب طیب اردوغان تلفنی گفت وگو کرده است.

در این بیانیه آمده که السیسی در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرده است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برای مردم این کشور خیر باشد.

دو طرف همچنین در مورد اقداماتی که روابط ترکیه و مصر را در همه سطوح به ویژه اقتصادی تعمیق می‌بخشد، گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، رهبران دو کشور همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای مورد علاقه مشترک گفت وگو کردند و برای تبادل سفیر بین آنکارا و قاهره به توافق رسیدند.

روابط میان ترکیه و مصر از زمان سرنگونی دولت محمد مرسی در کودتای سال ۲۰۱۳ با تنش روبرو شد و مسئولان ترکیه از جمله اردوغان بارها السیسی را مورد حمله قرار دادند، اما تنش‌ها میان دو کشور رفته رفته از سال گذشته کاهش پیدا کرد تا جایی که وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش ممکن است طی ماه‌های آینده، سفیر خود را در مصر منصوب کند.

وزیران خارجه ترکیه و مصر ۲۵ فروردین در نشست خبری مشترک خود در آنکارا بر ارتقای سطح روابط دیپلماتیک بین دو کشور تأکید کردند.

نتایج شمارش آرای مردم در دوم انتخابات ترکیه نشان می‌دهد که اردوغان نامزد ائتلاف جمهور با بیش از ۵۲ درصد آرای مردمی، پیروز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شد.

نظر شما