شناسهٔ خبر: 60461530 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

پیش بینی آینده روشن برای بیت‌کوین

اقتصادنیوز: در روز گذشته بیت کوین روند صعودی را تجربه کرد و به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ،در تداوم روند نزولی سه هفته اخیر، دیروز هم  قیمت طلا  کاهش یافت. انتشار آمار جدید نرخ  تورم  آمریکا باعث تقویت دلار و افزایش انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد. در همین زمینه  ترس از نکول بدهی آمریکا کاهش یافت. قانونگذاران آمریکایی در آخر هفته گفتند که به توافقی «اصولی» برای افزایش سقف بدهی های  آمریکا برای دو سال دست یافته‌اند.

این خبر به کاهش ترس از اختلال گسترده اقتصادی ناشی از نکول بدهی آمریکا کمک کرد و باعث افزایش سود در دارایی های ریسک محور شد. این به نوبه خود خبر بدی برای طلا به عنوان یک پناهگاه سنتی امن به شمار می آمد.

فلز زرد همچنین با فشار دلار قوی‌تر مواجه شد، زیرا داده‌های روز جمعه نشان داد که شاخص هزینه‌های مصرف کننده - شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافت که نشان‌دهنده شرایط تورمی در کشور است.

دیروز هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1942.24 دلار رسید، قیمت طلای منقضی شده در ماه اوت نیز با 0.2 درصد کاهش به 1959.85 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار پس از سقوط از بالاترین رکورد در اوایل ماه می، نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه معامله شدند.

gold_3d_b_o_usd_x

روند صعودی بیت‌کوین

قیمت بیت کوین (BTC) از 26 می افزایش یافته است و در خط مقاومت الگوی اصلاحی قرار گرفت.

قیمت بیت کوین به مرز 28هزار دلار رسید. به همین ترتیب نزدیک شدن به بالای 29هزار دلار به این معنی است که روند کوتاه مدت نیز برای این ارز دیجیتالی صعودی است.

Screen Shot 1402-03-08 at 23.24.38

برچسب‌ها:

نظر شما