شناسهٔ خبر: 60461502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

توافق اردوغان و السیسی برای آغاز فوری ارتقای روابط دیپلماتیک و تبادل سفرا

صاحب‌خبر -

شفقنا- روسای جمهوری ترکیه و مصر در یک گفت و گوی تلفنی، بر سر آغاز فوری ارتقای روابط دیپلماتیک میان دو کشور و تبادل متقابل سفیر به توافق رسیدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رسمی مصر «الشرق الاوسط» شامگاه دوشنبه گزارش داد که «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری این کشور با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه تماس گرفته و در جریان آن نیز، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب مجدد جهت تصدی این منصب برای یک دوره جدید را تبریک گفته در حالی که اردوغان نیز از این اقدام السیسی قدردانی کرده است.

بنا بر اعلام سخنگوی رسمی نهاد ریاست جمهوری مصر، السیسی و اردوغان در گفت و گوی تلفنی خود ضمن تاکید بر عمق روابط تاریخی کشورها و ملت های مصر و ترکیه، بر سر تقویت پیوندهای روابط و همکاری دو جانبه توافق کردند و در همین چارچوب نیز، تصمیم گرفتند ارتقای روابط دیپلماتیک میان دو کشور و تبادل متقابل سفیر را بی درنگ آغاز کنند.

بخش عربی خبرگزاری دولتی «آناتولی» ترکیه نیز در این باره گزارش داد که اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری این کشور با صدور بیانیه ای، تایید کرده که السیسی در تماس تلفنی خود ضمن تبریک به اردوغان به مناسبت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهوری ترکیه، ابراز امیدواری کرده که نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای مردم این کشور مایه خیر باشد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، روسای جمهوری ترکیه و مصر، گام های در راستای تعمیق روابط دو کشور در همه سطوح و در راس آنها، روابط اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند، در مورد مسائل منطقه ای دارای اهتمام مشترک گفت و گو کردند و برای تبادل سفیر میان آنکارا و قاهره نیز به توافق رسیدند.

خبر اصلی را در الشرق‌الاوسط و آناتولی ببینید

نظر شما