شناسهٔ خبر: 60461410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

عمل به فرامین قرآنی سبب دوری از گناه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: قرآن به‌عنوان کامل‌ترین کتاب اخلاق، هدایتگر خوبی برای جامعه است و عمل به فرامین قرآنی سبب دوری از گناه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در جلسه شورای هماهنگی توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی، اظهار داشت: این رویداد بزرگ آثار و برکات بسیاری برای استان دارد و لازم است برای برپایی و برگزاری هر چه‌بهتر این جشنواره همه نهادها و دستگاه‌ها وارد میدان شده و با همدیگر همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: برگزاری هر چه‌بهتر این مسابقات مستلزم تقویت زیرساخت‌های قرآنی است و این مهم جز با همکاری تمام نهادها و دستگاه‌های مربوطه میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است تمام سمن‌ها و تشکل‌های مردمی پای‌کار آمده و در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر اهمیت تقویت زیرساخت‌های قرآنی، تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های قرآنی تقویت‌شده و مسابقات و جشنواره‌های قرآنی به نحو احسن برگزار شود، شاهد خیر و برکت بسیاری در جامعه خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: قرآن به‌عنوان کامل‌ترین کتاب اخلاق، هدایتگر خوبی برای جامعه است و عمل به فرامین قرآنی سبب دوری از گناه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

گفتنی است، چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم(ع) ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال، از ۱۶ اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد و در بخش معارف عمومی، تخصصی، بخش گروهی، بخش آوایی انفرادی برگزار می‌شود که شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، معارف قران کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌باشد.

لازم به ذکر است استان خراسان شمالی با جمعیت یک‌میلیون‌نفری، دارای ۲۸ موسسه قرآنی است.

انتهای پیام/

نظر شما