شناسهٔ خبر: 60461257 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

انتقاد به مصاحبه‌هایی که ایجاد حاشیه می‌کند؛

زیر ۶-۵ سال یکجا بودید، پیشکسوت نیستید!

بازیکنان قدیمی سرخابی‌ها تعریف جدیدی از پیشکسوتان و مصاحبه‌هایشان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان استقلال پس از مسابقه نیمه نهایی جام حذفی مقابل نساجی از کمیته داوران فدراسیون فوتبال درخواست کردند تا برای فینال جام حذفی داور خارجی یا علیرضا فغانی انتخاب شود که مورد موافقت قرار نگرفت و البته حواشی زیادی به همراه داشت.

پیروز قربانی، کاپیتان پیشین استقلال در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر در واکنش به این درخواست آبی‌ها عنوان کرد: می‌گویند داور خارجی، اما در واقع مربیان و بازیکنان ایرانی جرات نمی‌کنند به داوران خارجی هیچ حرفی بزنند. چرا وقتی علی فغانی می‌آید جرأت نمی‌کنند به او حرفی بزنند؟ اما برای ایرانی‌ها سوء استفاده می‌کنند. به خاطر اینکه قصور خودمان را گردن دیگران بیندزایم، دیواری کوتاه‌تر از داوران پیدا نمی‌کنیم و همیشه می‌گوییم داور این بازی فلان کار را کرد.

او ادامه داد: چند وقت قبل استقلال در یک بازی مساوی کرد ولی در همان مسابقه هفت گل نزد، اما در اتفاقی عجیب مربی تیم حریف گفت از مساوی ناراضی هستیم. شما هشت گل نخوردید ولی می‌گویید از مساوی ناراضی هستیم؟ این کارها و مصاحبه‌ها به خاطر پوشاندن ضعف خودمان است.

ویدئو: 302198

قربانی با تاکید بر اینکه خریدن محبوبیت به هر قیمتی کار درستی نیست، عنوان کرد: من به همه پیشکسوتان احترام می‌گذارم ولی باید تعریف از پیشکسوت عوض شود. کسی که زیر ۶-۵ سال در یک باشگاه بوده، پیشکسوت حساب نمی‌شود.

او یادآور شد: به هر دلیل و بهانه، نباید دستاویز محبوبیت شوید و الکی آن را بخرید و خودتان را بالا ببرید؛ این کارها درست نیست. من، پیروز قربانی بچه استقلال هستم، جزو معدود نفراتی هستم که از رده‌های پایه به کاپیتانی استقلال رسیدم و همه زندگی‌ام از نظر اجتماعی و مالی از این تیم است، اما در استقلال بزرگانی مثل پورحیدری و حجازی به من یاد دادند به حریف احترام بگذارم و با منطق حرف بزنم چون اگر صحبت نادرستی داشته باشم، به بچه خودم و نسل‌های بعد خیانت می‌کنم. علی دایی آدم کمی نیست، اما برخی که خود را پیشکسوت می‌گویند، به خاطر چهار فالوور حرف نادرست می‌زنند.

در ادامه نیز فرزاد آشوبی، هافبک پیشین پرسپولیس و استقلال تصریح کرد: به اعتقادم دنیای مربیگری فوتبال باید بزرگ‌تر باشد. در بحث سواد و معلومات اجتماعی ضعف‌های بزرگی دیده می‌شود. هر حرف، اگر قرار است یک نفر مجال دیده شدن و بیان داشته باشد، بهتر است در چارچوب اخلاق، منش و روش درست آن را بیان کند.

ویدئو: 302201

او ادامه داد: ایرادی نیست یک پیشکسوت راجع به داوری نظر بدهد ولی نیاز به سواد و معلومات دارد و دانش بیان نیاز است. اینکه با هر لفظ و شکل شما بحث را بیان کنید و نظرتان را بگویید و باعث شوید یک فشار و هجمه در گروه‌های هواداری به وجود بیاید، به خودتان و هیچ‌کسی کمک نمی‌کند و این محبوبیت و حمایت‌ها فیک است.

نظر شما