شناسهٔ خبر: 60461154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

هشدار فرانسه به توییتر: یا تابع قانون باش یا ممنوع می‌شوی

وزیر دیجیتال فرانسه با تبیین نگرانی‌های این کشور از ارایه اطلاعات غلط به کاربران شبکه‌های اجتماعی، به توییتر هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، وزیر دیجیتال فرانسه با تبیین نگرانی‌های این کشور از ارایه اطلاعات غلط به کاربران شبکه‌های اجتماعی، به توییتر هشدار داد که در صورت نقض قوانین اتحادیه اروپا، استفاده از آن ممنوع خواهد شد.

 ژان-نوئل بارو (Jean-Noël Barrot) روز دوشنبه به شبکه رادیویی فرانسه‌اَنفو (FranceInfo) اعلام کرد: اگر توییتر قوانین ما را رعایت نکند و در صورت تکرار تخلف، در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد.

روزنامه لو فیگارو نیز گزارش داد که شبکه اجتماعی توییتر با مالکیت ایلان ماسک روز شنبه از رتبه بهترین عملکرد اروپایی در برابر اطلاعات نادرست برخط (آنلاین) خارج شده است.

وزیر دیجیتال فرانسه تاکید کرد: توییتر نقش مهمی در حوزه عمومی ایفا می‌کند، اما ما نمی‌توانیم این ریسک را بپذیریم که شبکه‌ای اجتماعی مانند توییتر توسط طرفداران اطلاعات نادرست به گروگان گرفته شود و بنابراین بحث عمومی و دموکراسی ما تحت تاثیر قرار گیرد.

وی افزود: به همین دلیل ما قوانین روشنی داریم و توییتر باید از آنها پیروی کند.

چندی پیش نیز فرانسه به عنوان نخستین کشور اروپایی، با تصویب لایحه‌ای، به دنبال ارایه چارچوبی قانونمند برای فعالیت اینفلوئنسرهای اینترنتی - که تعدادشان در این کشور حدود ۱۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود - برآمد تا مانع از سوءاستفاده‌هایی همچون تبلیغ محصولات و خدمات تقلبی شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما