شناسهٔ خبر: 60460584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت شهدای ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزار شد

علی انوار

اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت شهدای ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ۸ خرداد در اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی بزرگداشت شهدای ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برگزاری برنامه ‌های متنوع فرهنگی در این دانشگاه، گفت: برگزاری همایش ایثار، جهاد و شهادت، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، طرح حامیم، دوره جامع تربیتی و آموزشی بسیج، ازدواج دانشجویی و غیره از اهم برنامه های برگزار شده در راستای کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی است.

وی افزود: تکریم خانواده ‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران وظیفه اصلی تمام مدیران و مسوولین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این فرهنگ باید در جامعه بیش از پیش ترویج یابد.

چمنی با اشاره به تحریم بسیج دانشجویی توسط اتحادیه اروپا، تاکید کرد: بسیج از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی و پشتوانه ‌های مستحکم نظام است و تحریم این نهاد مردمی و انقلابی نشان دهنده استیصال و ضعف دشمن است.

وی تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی قویا این تحریم را محکوم می کند و با تمام توان خود از بسیج دانشجویی به نحو احسن حمایت و پشتیبانی می کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از این رو در شرایط کنونی که کشور مورد هجمه دشمنان به اشکال مختلف قرار گرفته است، ‌باید با جان و دل از ارزش‌های دینی، فرهنگی و ملی خود دفاع کنیم و ما دانشگاهیان نیز وظیفه داریم با تعلیم و تربیت نسل جوان و صالح وظیفه خود را در قبال خون شهدا و رشادت های رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان انجام دهیم.

محمد علمداری فر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای این اجلاسیه، افزود: کتاب ستارگان درخشان شامل وصیت‌ نامه شهدا، خاطرات شهدا و زندگی نامه ۵۵ شهید دانشجوی استان تالیف و به چاپ رسید.

وی افزود: برای هر شهید دانشجو یک مستند و در مجموع ۵۵ مستند منحصر بفرد تولید و پخش شد و در ادامه موشن گرافی و یک آلبوم شامل زندگی نامه و عکس های هر شهید در آن طراحی شد.

علمداری فر بیان کرد: همچنین جشنواره‌ های علمی و فرهنگی با فراخوان مقاله در موضوع های متعدد برگزار  شد.

وی در خصوص سایر برنامه های انجام شده در راستای اجلاسیه شهدای دانشجوی استان، تشریح کرد: برگزاری مسابقه ‌های دل نوشته و ایده‌ پردازی و تولید اپلکیشن شهدای دانشجو از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما