شناسهٔ خبر: 60459715 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

نقدها و نمرات بازی System Shock Remake منتشر شدند

صاحب‌خبر -

ریمیک یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ یعنی System Shock توسط Night Dive Studios توسعه یافته است. در ادامه قصد داریم نگاهی به نقدها و نمرات این بازی بیندازیم.

در System Shock شما یک یک هکر مشهور و معروف‌ترین دزد فضای سایبری در جهان بازی هستید. پس از گیر افتادن طی یک سرقت ریسکی، شما شش ماه را در یک کما می‌گذرانید و وقتی بیدار می‌شوید متوجه می‌شوید که فاجعه بسیار بدی اتفاق افتاده است. جراح‌ها کجا هستند؟ چرا ایستگاه فضایی تبدیل به خرابه‌‌ای شده است؟ Citadel Station که زمانی یکی از تسهیلات تحقیقاتی اصلی بوده حالا پر از سایبورگ‌های بی‌‌مغز، ربات‌ها و موجودات جهش یافته است.

System Shock اصلی در سال ۱۹۹۴ عرضه شد. آن بازی توسط Looking Glass Studios توسعه یافته بود که در سال ۲۰۰۰ درهای خود را برای همیشه بست. در سال ۲۰۱۲ Night Dive Studios حقوق مربوط به System Shock 2 را به دست آورد و یک نسخه دیجیتالی از بازی را برای سیستم عامل‌های مدرن عرضه کرد. پس از آن شاهد به دست آوردن تمام حقوق فرنچایز System Shock توسط Night Dive Studios بودیم. در سپتامبر ۲۰۱۵ این توسعه‌دهنده اعلام کرد که قصد دارد تا ریمیک System Shock اصلی را بسازد.

Noisy Pixel 8.5/10

System Shock در مقابل آزمون زمان ایستاده و به همین سبب سازندگان ریمیک آن نیاز به اعمال تغییرات زیادی روی ویژگی‌های اصلی آن برای ارائه آن به گیمرهای امروزی نداشته‌اند. اگر بازی اصلی را تجربه کرده باشید، عادت کردن به جلوه‌های بصری جدید کمی زمان می‌برد، اما تجربه بازی از نظر گیم‌پلی پابرجا باقی مانده است. غرق شدن در این تجربه به هنگام هک کردن و مبارزه علیه یک هوش مصنوعی یاغی طبیعتا رخ می‌دهد.

Screen Rant 8/10

اولین بازی در سری System Shock هرگز ظاهر یا تجربه‌ای بهتر از این نداشته است. جلوه‌های بصری آپدیت شده و گیم‌پلی روان‌تر باعث مدرنیزه شدن عنوانی شده‌اند که بازی‌های بسیاری بدون آن وجود نداشتند. در حالی که بازی هنوز روی کیبورد و ماوس تجربه برتری را دارد، رابط کاربری بازی باید تا زمان عرضه نسخه‌های کنسولی کمی تغییر کند تا برای کنترلر مناسب‌تر باشد. این ریمیک دلیل بسیار خوبی برای بازگشت به بازی یا تجربه آن برای اولین بار هستند. با این حال در نظر داشته باشید که بسیاری از سیستم‌های بازی توسط طراحی مدرن بهبود بخشیده شده‌اند.

PC Gamer 8/10

این بازی شاید کمی محافظه‌کارانه باشد، اما در مجموع با ریمیکی وفادارانه و هوشمند طرف هستیم که بهترین راه برای تجربه System Shock در دوران مدرن است.

COGconnected 7.8/10

System Shock در سال ۱۹۹۴ یک شاهکار نوآورانه بود. هر کسی که با این ریمیک در سال ۲۰۲۳ به سراغ بازی بیاید احتمالا از خود می‌پرسد که این همه سر و صدا برای چیست. در حالی که تم‌های هوش مصنوعی افسار گسیخته و فساد شرکتی هم‌چنان معنادار هستند، این نسخه به اندازه کافی پیش نمی‌رود تا System Shock را به اثری واقعا مدرن تبدیل کند. تقریبا هر چیزی که بازی اصلی خلق کرده به امری مورد انتظار در بازی‌های مدرن تبدیل شده است. در حالی که منتظر یک ریبوت واقعی می‌مانیم، تجربه System Shock برای درک اهمیت ایده‌های عالی آن مهم است.

TheSixthAxis 7/10

جدا از گرافیک مدرنیزه شده زرق و برق‌دار، این ریمیک همان System Shock قدیمی است. بیخود نیست که دنباله System Shock آن بازی را کاملا به اثری بیهوده تبدیل کرد. نتیجه نهایی اثری است که هم‌چنان یک کلاسیک به شمار می‌رود، اما باید آن را با شرایط ویژه‌ای بپذیرید. اگر می‌خواهید تاریخچه ژانر وحشت را بررسی کنید پس این بهترین نسخه برای تجربه این بازی است، اما احتمالا به راهنمایی برای دور زدن برخی از کهنه‌ترین المان‌های System Shock نیاز خواهید داشت.

DualShockers 6.2/10

با توجه به مشکلات زیاد روند توسعه آن، اینکه System Shock اثری پایدار و قابل بازی است یک معجزه کوچک به شمار می‌رود، اما با چسبیدن به طراحی قدیمی بازی اصلی این بازی بیشتر برای طرفداران سری است تا بازیکنان تازه‌وارد.

GamesRadar 6/10

یک ریمیک عجیب که لحظات ارزشمندی را دارد اما ورای یک ارتقای بصری چیز زیادی را به بازی اصلی اضافه نمی‌کند.

 "نقدها و نمرات بازی System Shock Remake منتشر شدند" میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک
System Shock Remake "نقدها و نمرات بازی System Shock Remake منتشر شدند" میانگین نمرات بازی در وبسایت اپن‌کریتیک

بازی System Shock Remake در حال حاضر برای پلتفرم PC در دسترس است.

Lalalalalasaeed KhAMIREyasharAliمحمدامین حیدریvitto corleonemeysambmarioکلاغNemesisTop G ( تازه رها شده از بند )

نظر شما