شناسهٔ خبر: 60459055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جبران عقب‌ماندگی زیرساختی برای جذب گردشگر ساحلی در گلستان ضروری است

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری گلستان گفت: سواحل خزر در این استان جاذبه‌های منحصر به‌فردی دارد و جبران عقب‌ماندگی زیرساختی این بخش برای توسعه منطقه و جذب گردشگر ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد سمیعی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت اجتماعی و فرهنگی سواحل گلستان افزود: برای دسترسی به جاذبه‌های ساحلی استان باید دستگاه‌های مرتبط این حوزه تلاش کنند تا حداقل‌ زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی فراهم شود.

وی ادامه داد: به خاطر کم توجهی در استفاده از جاذبه‌های سواحل استان، اکنون نسبت به استانهای مازندران و گیلان در ایجاد زیرساختی، جذب منابع ملی و حضور گردشگر ساحلی، عقب هستیم.

وی با اشاره به پیگیری استاندار گلستان در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت ساحل استان، افزود: این نگاه فرصت بسیار خوبی را برای دستگاه‌های مرتبط در استان فراهم کرده تا این ظرفیت را برای ایجاد فرصت شغلی جدید و شتاب در توسعه به کارگیری شود.

وی بر تشکیل نشست های تخصصی کارشناسان دستگاه‌های مرتبط استان در ارائه راهکارهای مناسب برای جذب منابع ملی در ایجاد زیرساخت های موردنیاز در سواحل گلستان تاکید کرد.

جبران عقب‌ماندگی زیرساختی برای جذب گردشگر ساحلی در گلستان ضروری است

لزوم‌ سرمایه‌گذاری زیرساختی در سواحل

مسوول دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم در این جلسه با اشاره به جاذبه‌های بکر در سواحل این استان، بر جانمایی ایجاد زیرساخت‌های مناسب تفریحی در سواحل منطقه تاکید کرد و گفت: در این جانمایی باید پسروی سواحل خزر در استان لحاظ شود.

صادقعلی مقدم افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی در سواحل شنی موجود در استان که برای جذب گردشگر بی‌نظیر است باید در اولویت قرار گیرد.

صادقی معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم از پیشنهادی جانمایی شده در هشت نقطه از سواحل استان برای ایجاد طرح‌های گردشگری ساحلی در شهرستان‌های بندرگز، ترکمن و گمیشان با بهره‌گیری از سازه‌های سبک و سازگاری با مناطق خبر داد و گفت: وسعت در نظر گرفته در این طرح پیشنهادی برای هریک، دو هکتار است.

فرماندار بندرگز با اشاره به اهمیت گردشگری ساحلی در توسعه این شهرستان، گفت: چهار نقطه پیشنهادی با رعایت دسترسی به سواحل و با همکاری کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری برای ایجاد زیرساخت‌ها در سواحل این شهرستان شناسایی شده است.

صابر حسن‌پور افزود: در عین حال با توجه به ویژگی حوضه آبریز خلیج گرگان و پسروی آب در این منطقه، نیاز است که بسته مطالعاتی مجزا از سواحل مازندران و گیلان دیده شود.

در این نشست همچنین بر تدارک برنامه‌های فرهنگی برای حضور گردشگران در سواحل استان گلستان در فصل تابستان تاکید شد.

مطابق داده‌داده‌های آماری مسوولان دستگاه‌های مرتبط در گلستان، در تعطیلات نوروز امسال یک میلیون و ۱۵۰ نفر از ساحل بندرترکمن و ۲۰۰ هزار نفر از ساحل بندرگز دیدن کردند ۱۳ درصد بیشتر از نوروز گذشته است.

گلستان ۱۳۰ کیلومتر از سواحل خزر را در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در خود جای داده است که ظرفیتی برای رونق اقتصادی ساحل نشینان آن به شمار می‌رود.

نظر شما