شناسهٔ خبر: 60458636 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

در مصاحبه با دیاریو اسپورت

ژاوی: بازگشت مسی کمک بزرگی به بارساست

ژاوی، سرمربی بارسلونا، بار دیگر حمایت خود را از بازگشت لیونل مسی به بارسا اعلام کرده و گفت شکی نیست که پیوستن ستاره بزرگ آرژانتینی به تیمش کمک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، چندین هفته است که احتمال بازگشت لیونل مسی یکی از مهم‌ترین خبرهای بارسلونا بوده است. ژاوی، سرمربی بارسا، امروز در مصاحبه‌ای بار دیگر تاکید کرد که او و تیمش مشتاق حضور مسی در بلوگرانا هستند. ژاوی گفت مطمئن است مسی می‌تواند کمک بزرگی برای تیم او باشد.

او در مصاحبه با روزنامه اسپورت گفت: "جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست که حضور مسی به ما کمک خواهد کرد." ژاوی در عین حال اشاره کرد که بارسای فصل آینده تفاوت زیادی با بارسلونای این فصل نخواهد داشت اما حضور لیونل مسی می‌تواند تغییرات مهمی در این تیم به وجود بیاورد.

1881240

لئو مسی کمک بزرگی برای بارسا خواهد بود
لئو می‌تواند در چندین پست بازی کند: 9 کاذب، وینگر، مهاجم وسط و حتی بازیکنی که پشت سر مهاجمین بازی می‌کند. مسی حتی می‌تواند هافبک بازی کند و مدتی است وظایف یک هافبک را انجام می‌دهد. او توان خارق‌العاده‌ای دارد و حضورش خیلی به نفع ما است.  

مسی سال‌های زیادی در پیش دارد و می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند
ژاوی در عین حال اعتراف کرد که مسی به دلیل بالا رفتن سن و سالش ممکن است به اندازه سال‌های گذشته قدرت انفجاری نداشته باشد. اما او در ادامه گفت: "می‌گویند مسی ممکن است به دلیل سن و سالش دیگر مثل سال‌های گذشته در بارسا قدرت انفجاری نداشته باشد ولی در جام جهانی ما مسی‌ای را دیدیم که مثل همیشه با قدرت انفجاری بالا استارت می‌زد. من معتقدم او سال‌های زیادی در پیش دارد و می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند."

1879038

معتقد نیستی مسی نمی‌تواند مثل قبل در فاز دفاعی شرکت کند؟
ببینید، از دمبله و کنده هم نمی‌توان انتظار داشت به یک اندازه در کارهای دفاعی شرکت کند. خیلی وقت‌ها وینگر اینقدر پیشروی می‌کند که در دقیقه 80 نمی‌توانید از او انتظار داشته باشید مثل دقیقه 20 دوندگی داشته باشد. این را باید با ورود بازیکن‌های جدید جبران کرد. شما دیدید که لواندوفسکی چقدر سریع با سبک بازی پرفشار و پرس از جلوی ما سازگار شد. این درباره همه بازیکن‌های جدید صادق است.

شایعات درباره صحبت‌های ژاوی با لاپورتا درباره بازگشت مسی؟
بله، من با رئیس درباره لئو صحبت کردم. شکی نیست که بازگشت لئو از نظر فوتبالی به ما کمک می‌کند. من این را به رئیس گفتم. لئو هنوز بازیکنی عالی است و با عطش موفقیت بازی می‌کند و برنده بودن در ذاتش است. او یک رهبر واقعی است و بازیکنی است متفاوت. مسی در پاس‌های آخر، ضربات ایستگاهی، گل‌ها، حرکات در یک سوم آخر و خیلی جنبه‌های دیگر بازیکنی تاثیرگذار است. ولی همه چیز به خود لئو بستگی دارد. به نظرم در حال حاضر خود لئو است که تصمیم نهایی را می‌‌گیرد.

1880528

نظر شما