شناسهٔ خبر: 60458581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی:

پنجم مرداد بخشی از هویت عظیم مردم شهر اراک است

سرهنگ کریمی پنجم مرداد را بخشی از هویت عظیم شهر اراک و نقش مهم مردم اراک در دفاع مقدس خواند و گفت: برنامه های فرهنگی در این روز باید این هویت عظیم را تقویت کنند و لذا هویت سازی مهمترین رویکرد برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست گرامیداشت پنجم مرداد روز ایثار و مقاومت شهر اراک اظهار داشت: ترویج و تبیین حماسه های دفاع مقدس و بهره برداری موثر از این گنج عظیم برای نسل جوان غرور و اعتماد ملی را تقویت می کند و جوانان را به خودباوری می رساند و فرهنگ دفاع مقدس نسخه نجات بخش عبور از مشکلات است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیرغم وجود توطئه ها و فشارهای دشمنان بزرگترین پیروزی ها را رقم زدند و باور مامی توانیم از دوران دفاع مقدس شروع شد و امروز مولفه های موفقیت آن دوران باید برای نسل جدید تبیین شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس حقانیت ملت ایران را به اثبات می رساند ،گفت: این مهم می تواند در بازخوانی ظرفیت ها و توانمندی های فوق العاده ملت ایران برای مقابله با دشمنان و عبور از مشکلات بسیار موثر باشد و لذا جهاد تبیین باید جدی گرفته شود و مهمترین موضوع این جهاد، مسئله دفاع مقدس و حماسه های هویت ساز است که یکی از این حماسه ها روز پنجم مرداد ماه اراک است.

سرهنگ کریمی با اشاره به برنامه ریزی ستاد کنگره شهدای استان برای گرامیداشت روز ایثار و مقاومت شهر اراک بیان کرد: روز پنجم مرداد ماه یکی روزهای حماسی شهر اراک و البته استان مرکزی است و نشان دهنده هویت حماسی مردم اراک است.

وی افزود: حضور رزمندگان در عملیات های رمضان و مرصاد و سالروز بمباران اراک این روز را بسیار برجسته کرده و شهدای زیادی در این روز تقدیم انقلاب اسلامی شده و لذا فرصتی مناسب برای تبیین افتخارات و حماسه های مردم اراک است.

وی پنجم مرداد را بخشی از هویت عظیم شهر اراک و نقش مهم مردم اراک در دفاع مقدس خواند و گفت: برنامه های فرهنگی در این روز باید این هویت عظیم را تقویت کنند و لذا هویت سازی مهمترین رویکرد برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد ماه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: در راستای گرامیداشت حماسه های پنجم مرداد ماه که مردم این شهر در دفاع مقدس انجام دادند برنامه های تبیینی و تبلیغی در دستور کار قرار گرفته و سعی داریم با تشکیل یک ستاد ویژه در ذیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی در طول سال برای این مهم برنامه های ویژه ای در دستور کار داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: گرامیداشت یوم الله پنجم مرداد از ابتدای سال جاری در دستور کار ستاد کنگره شهدای استان مرکزی قرار گرفته و خوشبختانه در سپاه اراک برنامه ها و اتفاقات خوبی در حال برنامه ریزی است و یکی از رویکردهای برنامه ها استفاده از نظرات کارشناسان و علاقمندان به حوزه دفاع مقدس است که تاکنون جلسات خوبی از جمله نشست تخصصی اهالی رسانه و پیشکسوتان برگزار شده و قطعا در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما