شناسهٔ خبر: 60458010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از شهر چه خبر؟

مرمت بزرگراه‌های پایتخت/خدمات رایگان مترو به شرکت‌کنندگان مراسم امام رضایی‌ها(ع)

تهران - ایرنا - مرمت بزرگراه‌ها، بازپس‌گیری ۱۱ هزار متر مربعی، خدمات رایگان مترو به شرکت کنندگان مراسم امام رضایی، نوسازی نیمی از مخازن زباله و همچنین افزایش مسافران خط چهار مترو از مهمترین اخبار روز دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه پایتخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: در اجرای عملیات ایمن‌سازی مبادی ورودی و خروجی بزرگراه‌های تهران با هدف افزایش ضریب ایمنی، کاهش تصادفات و هدایت صحیح جریان ترافیک نسبت به مرمت ۲۳۹ ضربه‌گیر ترافیکی (کاشن‌تانک) و نصب ۱۸۵ استوانه ترافیکی اقدام شد.

مجتبی شفیعی اظهار کرد: ایمن‌سازی بزرگراه‌ها به ویژه در مبادی ورودی و خروجی از اقدامات مؤثر در هدایت جریان ترافیک است و بر همین اساس، نقاط ورودی و خروجی بزرگراهی که نیاز به نصب یا مرمت تجهیزات ایمنی ترافیک داشتند، شناسایی و عملیات ایمن‌سازی در این محورها انجام شد.

وی تاکید کرد: بر اساس این گزارش، نصب، مرمت و نوسازی این تجهیزات طبق دستورالعمل‌های ایمنی صورت پذیرفته و به منظور ایجاد سهولت برای رانندگی ایمن در ساعات شب و نیز جلوگیری از ازدحام خودروها و افزایش ضریب اطمینان سلامت راننده و سرنشینان خودرو، ۱۱۲ ضربه‌گیر ترافیکی (کاشن‌تانک)، مرمت و نسبت به نصب شبرنگ در ۱۹ ضربه‌گیر دیگر نیز اقدام شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: به دلیل ضربه‌پذیری بالای ضربه‌گیرها که ضربات وارده را به خوبی مهار می‌کنند و موجب افزایش ایمنی و کاهش آسیب‌ هنگام برخورد می‌شوند، تسمه‌کشی ۱۰۸ ضربه‌گیر با هدف جلوگیری از وقوع حادثه و عدم بروز خسارات جانی و مالی انجام شد. به گفته وی، نصب ۱۸۵ استوانه ترافیکی در نقاط حادثه‌خیز بزرگراه‌ها به منظور هشدار به رانندگان، تعیین حریم مسیرهای مختلف و کنترل سرعت در ورودی‌ها و خروجی‌ها که در نهایت منجر به دید بهتر رانندگان و افزایش سطح ایمنی معابر بزرگراهی می‌شود نیز از سوی معاونت فنی و مهندسی این سازمان انجام شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین ایمنی و حفظ سلامت کاربران ترافیکی در سطح معابر، از عموم رانندگان درخواست کرد تا با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی و توجه به نظم و انضباط هنگام رانندگی، در ارتقای ایمنی ترافیک و جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی مشارکت مؤثر داشته باشند.

مرمت بزرگراه‌های پایتخت/خدمات رایگان مترو به شرکت‌کنندگان مراسم امام رضایی‌ها(ع)

نوسازی نیمی از مخازن زباله در شهر تهران
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در راستای ارتقای وضعیت نظافت و پاکیزگی محیط شهری و همچنین تاکیدات شهردار تهران درخصوص تحول در نگهداشت شهر؛ طرح نوسازی، تعمیر و تعویض حدود نیمی از مخازن زباله شهر تهران در حال انجام است.

حسین نظری با پرداختن به اهمیت ارتقای نظافت و پاکیزگی محیط شهری و همچنین تاکیدات شهردار تهران مبنی بر تحول در نگهداشت شهر افزود: در قالب اجرای یکی از اقدامات‌ درخصوص مخازن شهر تهران، نوسازی، تعویض و تعمیر نیمی از مخازن زباله شهر تهران در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تعداد ۶ هزار مخزن زباله نوسازی شده است، تصریح کرد: سه هزار مخزن در فاز اول به مناطق واگذار شده و از امروز فاز دوم اجرا می شود که طی آن سه هزار مخزن تحویل خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در فاز سوم نوسازی مخازن شهر تهران سه هزار مخزن دیگر نوسازی شده که مجموعا ۹ هزار مخزن نوسازی می شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به تعمیر مخازن زباله، خاطرنشان کرد: تعمیر ۱۷ هزار مخزن زباله در دستور کار است که از این تعداد هشت هزار مخزن تعمیر شده است و در فاز بعدی ۹ هزار مخزن دیگر تعمیر خواهد شد.

۱۵مورد چهار دیواری به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در منطقه ۱۹ رفع خلاف شد
شهردار منطقه ۱۹ از تداوم اجرای طرح مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در ناحیه سه این منطقه خبر داد وگفت: ۱۵ مورد چهار دیواری غیر مجاز به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در بامداد روز دوشنبه ۸ خرداد با حضور عوامل اجرایی شهرداری منطقه رفع خلاف شد.

تورج فرهادی افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک اراضی که در داخل محدوده شهری قرار گرفته اند و نیز مستحدثات غیر اصولی که خطر ساز بودند با اخذ مجوز از مراجع قضایی در محدوده بلوار شهید ورامینی ضلع جنوب غربی میدان مادر ناحیه سه انجام شد.

شهردار منطقه ۱۹ بیان کرد: با وجود تذکرات مکرر و اخطارهای شفاهی، کتبی و عدم توجه افراد به این اخطارها بدون هیچ مشکلی ۶ مورد سوله به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع و ۱۰ مورد تجاری به مساحت ۵۰۰ متر مربع غیر مجاز قلع و قمع شد.

به گفته این مسئول با توجه به ساخت و سازهای بی رویه، غیرمهندسی و فاقد استحکام لازم در این محدوده که مغایر با قوانین و اصول شهرسازی است نسبت به تسلیم اخطاریه به سازندگان بنا مبنی بر توقف مستحدثات اقدام شده است. براساس این گزارش این عملیات با حضور مدیران شهری منطقه، ۸۰ نفر از یگان حفاظت شهرداری تهران، ۸۰ نفر از نیروهای شهربان، ۴۰ نفر از نیروهای اجرایی منطقه و با سه دستگاه لودر همراه بود.

خدمات رایگان مترو به شرکت کنندگان مراسم امام رضایی ها(ع)
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از سرویس دهی رایگان به شرکت‌کنندگان در اجتماع امام رضایی ها در میدان خراسان از ساعت ۲۱ در ایستگاه های شهید رضایی، ۱۷شهریور، میدان شهدا و امام حسین(ع) خبر داد.

مسعود درستی با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها همزمان با ایام دهه کرامت و فرارسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع) روز دوشنبه ۸ خرداد ماه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ برگزار می شود، گفت: با توجه به پایان ساعت بهره برداری مترو در ساعت ۲۲ به منظور تسهیل در بازگشت شرکت کنندگان، دو حرکت فوق العاده در ساعت ۲۲:۳۰ و ۲۳ از مبدا ایستگاه شهید رضایی تا ایستگاه امام حسین(ع) در خط شش و در خط هفت از مبدا ایستگاه ۱۷شهریور تا شهید دادمان انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه سرویس دهی در خط شش تا ایستگاه امام حسین (ع) و خط هفت تا ایستگاه شهید دادمان انجام می شود افزود: مسافران می توانند از ایستگاه میدان شهدا در خط چهار و ایستگاه میدان محمدیه در خطوط یک و هفت و ایستگاه شهید نواب صفوی در خط دو نیز برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.

درستی خاطرنشان کرد: در خطوط یک، دو، چهار و هفت نیز در ساعت ۲۲:۳۰ و ۲۳ حرکت فوق العاده از مبدا خطوط برنامه ریزی شده همچنین سرویس دهی از ساعت ۲۱ تنها در ایستگاه های شهید رضایی، ۱۷شهریور، میدان شهدا و امام حسین(ع) رایگان است.

افزایش روزانه ۲ میلیون و دویست هزار مسافر با احداث ۴ خط جدید شبکه مترو تهران
مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: احداث چهار خط جدید شبکه مترو تهران (خطوط ۸ تا ۱۱) که مطالعات آن براساس مصوبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و طبق آخرین نسخه طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت شکل گرفت و از اواسط سال ۱۳۹۹ آغاز شد، تحولی شگرف در میزان و نحوه جابجایی مسافران این مود حمل و نقلی در سطح شهر تهران ایجاد خواهد کرد.

محسن هرمزی افزود: برآوردهای حاصل از شبیه‌سازی‌های ترافیکی حکایت از آن دارد که با ساخت خطوط جدید شبکه مترو تهران، تعداد مسافران این مود حمل و نقل عمومی، روزانه حداقل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته و در کمترین میزان مورد تصور، مجموع مسافران خطوط هفت گانه فعلی و خطوط چهارگانه جدید به پنج میلیون نفر در روز می‌رسد.

به گفته وی، از سوی دیگر احداث خطوط ۸ تا ۱۱ که اقصی نقاط پایتخت را پوشش داده و شکل متعادلتری به پراکندگی ایستگاههای مترو در مناطق مختلف شهر می بخشد، هر سال بیش از ۸۰۰ میلیون لیتر (حداقل برآوردها) صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوئیل فقط برای تهران در بر خواهدداشت؛ این امر معادل صرفه‌جویی 2400 میلیارد تومانی از محل کاهش مصرف حامل های انرژی صرفاً در پایتخت و به قیمت امروز گازوئیل و بنزین است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: چهار خط جدید شبکه مترو تهران، حدود ۱۶۰ کیلومتر طول و ۱۳۰ ایستگاه را شامل شده و هزینه‌های آن از محل مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر ملک و اراضی و همچنین سایر روشهای جدید تامین منابع مالی از قبیل بحث TOD پوشش داده می شود. در طرح اولیه سه برنامه هفت ساله برای تکمیل خطوط جدید مترو تدوین شده بود اما مدیریت شهری فعلی، برنامه‌ای کوتاهتر و سریعتر برای به ثمر نشستن این پروژه عظیم که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، در نظر گرفته است.

نظر شما