شناسهٔ خبر: 60457626 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

از کشف کالای قاچاق تا توقیف ۴ دستگاه اتوبوس

در استان‌های مختلف کشور در شبانه روز گذشته وقایع و جرایمی رخ داد؛ از کشف کالای قاچاق تا توقیف ۴ دستگاه اتوبوس که مأموران نیروی انتظامی در کشف آن نقش آفرینی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، طی ۲۴ ساعت گذشته در استان‌های مختلف کشور حوادث و جرایمی رخ داده است. هر روز هم تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود که برخی از این جرایم به شرح ذیل است.

کشف میلیاردی واکسن‌های دامی قاچاق در البرز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز از کشف ۸۹۴ دوز واکسن دامی خارجی قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسنعلی پارسا فر گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در حین گشت زنی در جاده ماهدشت- اشتهارد به یک دستگاه خودرو وانت مزدا مشکوک و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز اضافه کرد: بررسی‌های اولیه مشخص شد که خودرو مورد نظر تعداد قابل توجهی واکسن دامی گران قیمت و فاقد مدارک است که با هماهنگی مقام قضائی خودرو مورد نظر برای بررسی‌های بیشتر به پلیس امنیت اقتصادی استان منتقل شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی تکمیلی و دقیق از این خودرو ۸۹۴ دوز واکسن دامی خارجی قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ پارسا فر از دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق در لرستان

همچنین رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان لرستان از کشف انواع لوازم آشپزخانه به همراه غذای حیوانی قاچاق در لرستان خبر داد.

سرهنگ محمد سجاد چراغی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان لرستان گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق کالا، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا استان لرستان طرح مبارزه با قاچاق کالا را در محورهای مواصلاتی استان اجرایی کردند.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان لرستان در اداره مبارزه با قاچاق کالا حین بررسی خودروهای عبوری مقادیر زیادی لوازم آشپزخانه و غذای حیوانی خارجی قاچاق شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان لرستان با اشاره به این که مأموران در بازرسی از خودرو کامیون توقیفی انواع لوازم آشپزخانه به همراه انواع غذای حیوانی قاچاق کشف کردند؛ تصریح کرد: ارزش کالای توقیف شده توسط کارشناسان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ چراغی با اشاره به این که کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل داده شد؛ خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح خرد و کلان، ازطریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به دستگیری مجرمان اقدام کنند.

سوخت قاچاق در توقیف پلیس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ۷۲ ساعته مقابله با قاچاق کالا با اولویت برخورد با خودروهای شوتی و حامل سوخت قاچاق و توقیف ۸۸ دستگاه خودرو حامل انواع کالا و سوخت قاچاق به ارزش ۳۶ میلیارد ریال در استان خبر داد

سرهنگ ستاد جواد بخشی گفت: مأموران در اجرای طرح سه روزه مقابله با قاچاق کالا با اولویت برخورد با خودروهای شوتی و حامل سوخت، در پی رصد اطلاعاتی و شناسایی محل‌های عبور قاچاقچیان، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به ۸۸ دستگاه خودرو مشکوک و آنها را متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در طول طرح مذکور مقدار ۱۰۷ هزار لیتر انواع فراورده‌های نفتی، ۱۷۴ رأس احشام قاچاق، ۴۹۵۰ قطعه طیور و … به ارزش ۳۶ میلیارد ریال توقیف و در همین راستا تعداد ۵۶ نفر متهم نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

توقیف ۴ دستگاه اتوبوس حامل انواع کالا قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قم از کشف انواع کالاهای قاچاق در پی توقیف ۴ دستگاه اتوبوس به ارزش فوق در این استان خبر داد.

سرهنگ حسین برزگر گفت: با عنایت به تدابیر سلسله مراتب فرماندهی، مقابله با اتوبوس‌های قاچاق بر و نظارت بر ناوگان عمومی حمل و نقل با انجام اقدامت اطلاعاتی، ایست و بازرسی و … تعداد ۴ دستگاه اتوبوس حامل انواع کالا قاچاق شامل لوازم آرایشی، مواد خوراکی، لوازم خانگی و… توقیف شد.

وی افزود: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده و همچنین پس از تشکیل پرونده متهمان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قم در خاتمه با تشکر از همکاری آگاهانه شهروندان با پلیس، یادآور شد: از شهروندان می‌خواهیم چنانچه اطلاعی از نگهداری کالاهای قاچاق توسط افراد دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری و برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.

کشف انواع کمپوت و نوشیدنی قاچاق در چهار محال و بختیاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان چهار محال و بختیاری از کشف انواع کمپوت و نوشیدنی قاچاق، به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سرهنگ دوم علی اکبر سلیمانی گفت: با اقدامات تخصصی و تلاش مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یک دستگاه کامیون کشنده حامل انواع نوشیدنی قاچاق در محورهای مواصلاتی این استان شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: کامیون مذکور حاوی تعداد ۴۱۵۲ قوطی کمپوت آناناس و تعداد ۲۴۰۰ قوطی نوشیدنی خارجی و فاقد اسناد مثبته گمرکی بود که به صورت ماهرانه در زیر بار ضایعات جاساز شده بودند.

وی همچنین افزود پس از بررسی کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که در همین راستا تعداد یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و یک دستگاه کامیون نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

اجرای طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا و ارز در ایلام

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام از کشف بیش از ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد.

سرهنگ مهدی کیانی گفت: در پی اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رصد و اشرافیت اطلاعاتی با هماهنگی‌های قضائی مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی، فراورده‌های گوشتی، کودشیمیایی، انواع کالاهایی ممنوعه، کالای‌های گمرکی و دخانی قاچاق کشف و تعداد ۱۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲۱ نفر متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۲۰ میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون ریال اعلام کردند و همچنین متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مأموریت‌های ذاتی پلیس، مبارزه با مفاسد اقتصادی خصوصاً قاچاق کالا و ارز است گفت: این پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون شکنی و اخلال در نظم اقتصادی برخورد می‌نمایید و این اجازه را نخواهد داد تا قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف و مطامع خود امنیت اقتصادی جامعه را خدشه دار کنند.

کشف ۳۰ میلیارد ریال برنج قاچاق در بازار تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۷۶ تن برنج قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأمورین این پلیس موفق به کشف محل دپوی برنج قاچاق در محدوده خیابان مولوی شدند.

وی عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری برنج هندی و پاکستانی قاچاق در انباری درخیابان خیابان مولوی، خیابان صاحب جمع تخلیه و دپو گردیده که به وسیله خودروهای شوتی از شهرهای جنوبی کشور به این مکان منتقل و سپس به وسیله وانت به بازار ارسال می‌نماید.

جناب سرهنگ بهرامی افزود: مأمورین این پلیس محل موصوف را بازرسی که مشخص گردید محل یک باب انبار کالا بوده که مشاهده می‌نمایند مقادیر انبوهی برنج هندی و پاکستانی در محل دپو و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بوده و کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است.

این مقام انتظامی افزود: کالاها مقدار ۷۶۸۴۰ کیلوگرم برنج هندی و پاکستانی بوده که پرونده قضائی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

اجرای طرح مقابله با قاچاق در استان بوشهر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال در اجرای طرح مقابله با قاچاق خبر داد.

سرهنگ کارآگاه عبدالرضا بازیاری گفت: مأموران در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و طی اقدامات فنی و اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال کشف کردند.

وی افزود: در همین راستا تعداد ۳۴ خودرو شوتی حامل کالا ،۲ دستگاه کامیون، یک فروند شناور توقیف ،۴۱ نفر دستگیر و ۴۲ فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضائی تحویل شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا همواره یکی از اولویت‌های اصلی پلیس بوده و با برنامه‌ریزی و طرح ریزی عملیاتی، در طول شبانه روز محورهای مواصلاتی به منظور برخورد و پیشگیری با قاچاق کالا مورد پایش و کنترل قرار می‌گیرد.

اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالاهای ممنوعه در استان مازندران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از تنوع کشفیات حوزه قاچاق در اجرای طرح مبارزه با کالاهای ممنوعه در این استان خبر داد.

سرهنگ محمد محمد پور گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطین این پلیس در سراسر استان مازندران در زمان اجرای طرح ابلاغی با استفاده از ظرفیت‌های مطلوب منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسی صحت و سقم موضوع را در دستورکار خود قرارداده‌اند.

وی افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران بیان داشت: در بازرسی‌های به عمل آمده، مأموران انتظامی به همراه رابطین این پلیس در سطح استان، کشفیات مهمی در حوزه‌ی کالاهای دخانی: ۵ هزار نخ سیگار، لوازم خانگی ۶۱ دستگاه، آرایشی و بهداشتی ۱۲۸ قلم، دارو ۱۳۱۶ قلم، لوازم صوتی و تصویری ۶۹۴ دستگاه، موتور سنگین ۴ دستگاه، ماینر ۴ دستگاه، سلاح جنگی یک قبضه، سلاح شکاری ۵ قبضه، آرد ۱۱۲۰ کیلوگرم، چوب آلات جنگلی :۱۸ تن، کود شیمیایی ۱۲۵۰ کیلوگرم، گیاه زینتی ۱۰۵۰۰ شاخه داشتند.

سرهنگ محمد پور تصریح کرد: در این رابطه ۳۷ نفر دستگیر، و ۶ دستگاه خودرو توقیف گردید که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند و اموال مکشوفه را به سازمان جمع زوری و فروش اموال تملیکی و نمایندگان سازمانی‌های مربوطه تحویل دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در خاتمه بیان داشت: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت‌های این پلیس بوده و ازشهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف خودرو ۸۰ میلیاردی در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف یک دستگاه خودرو تویوتا قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در استان فارس خبر داد.

سرهنگ کارآگاه ابراهیم یگانه خبر اظهار داشت: مأمورین پلیس آگاهی استان، یک دستگاه خودرو تویوتا قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی افزود: کارشناسان ارزش خودرو مکشوفه قاچاق را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده که متهم آن دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

نظر شما