شناسهٔ خبر: 60457067 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

Redfall از لیست ۵۰ عنوانِ بیشتر بازی‌شده ایکس باکس خارج شد

صاحب‌خبر -

پس از اینکه توسعه‌دهندگان Redfall نتوانستند پاسخگوی امیدها و انتظارات مخاطبین باشند، بازی‌بازان نیز به این عنوان پشت کردند.

Redfall یکی از عناوینی بود که تقریباً تا یک ماه پیش، تعداد زیادی از کاربران پلتفرم ایکس باکس بی‌صبرانه مشتاق تجربه آن بودند. متاسفانه اما پس از انتشار بازی و نقدها و نمرات ضعیف آن، شوق‌ها فروکاسته و آتش‌ نارضایتی‌ها برافروخته شدند و اینطور که به نظر می‌رسد، امروز کم‌تر کسی دوست دارد انحصاری سابقاً به‌شدت مورد انتظار مایکروسافت را تجربه کند.

در حال حاضر اگر به فروشگاه ایکس باکس مراجعه کنید و سری به فهرست ۵۰ بازی که بیشتر از سایر عناوین تجربه شده‌اند بزنید، متوجه خواهید شد که Redfall در این لیست جایی ندارد. بازی‌بازان از زمان انتشار این عنوان و مواجهه با باگ‌ها، مشکلات فنی، گیم‌پلی منسوخ، نظر منفی منتقدان و سرزنش سایر کاربران، Redfall را رفته رفته، کنار گذاشته‌اند.

افت تعداد بازیکنان Redfall با چنین سرعتی و در حالی که حتی یک ماه هم از انتشار آن نمی‌گذرد، اتفاق بزرگی محسوب می‌شود که کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند. می‌دانیم که ناشر این بازی بتسدا (Bethesda) بود و فرآیند ساخت آن نیز به قبل از تصاحب بتسدا توسط مایکروسافت برمی‌گردد. به گفته سازندگان، قبل از اینکه Redfall به انحصار ایکس باکس درآید، برنامه‌ریزی شده بود تا برای پلی استیشن ۵ هم منتشر شود و حال که این بازی با کاهش شدید بازیکن روی ایکس باکس مواجه شده است، این سوال پیش می‌آید که اگر Redfall روی کنسول نسل نهمی سونی نیز عرضه می‌شد، آیا اوضاع بهتری از حیث تعداد پلیر نداشت؟

طبق گزارش‌های منتشر شده، مایکروسافت از عملکرد ضعیف Redfall به‌شدت ناراضی است و اکنون که حتی بازیکنان نیز به این عنوان پشت کرده‌اند، احتمالاً فشارهای بیشتری از سوی ردموندی‌ها روی اعضای استودیو آرکین (Arkane Studios) قرار گرفته باشد. اگرچه سازندگانِ Redfall توسط توسعه دهندگانِ دیگر، مورد تمسخر واقع شده‌اند اما باز هم تمام توان خود را جمع و ساخت پروژه بعدی خود را شروع کرده‌اند.

منبع: Twisted-Voxel

MincraftSepehrTahaicمارتین فوردOnly Rockstar.amir_hasanpoorمحمدامین حیدریشرک

نظر شما