شناسهٔ خبر: 60455348 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشورهای مختلف در دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران حضور خواهندداشت

تهران- ایرنا- رییس نمایشگاه «آینده چاپ ایران» با اشاره به ارتباطی که با سفارتخانه‌ کشورهای مختلف برقرار کرده‌اند، گفت: در نتیجه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی با ۳۶ اتاق مشترک ایران در بازارهای چاپ و بسته‌بندی جهانی و ۱۳ کمیته مشترک خارجی، همچنین اتاق بازرگانی ایران و تهران ارتباط گرفتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، دوشنبه هشتم خرداد با حضور بابک عابدین رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی و رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران، حسینی مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال، نماینده شرکت چینی چن‌مینگ و جمعی از فعالان حوزه رسانه در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار شد.

رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به ارتباطی که با چاپخانه‌ها و مصرف‌کنندگان مواد مصرفی و واسطه‌ای و تولیدات بسته‌بندی برقرار کرده اند، گفت: برای معرفی بهتر این نمایشگاه، با تمرکز بر مخاطبان هدف مثل صاحبان برند و شرکت‌هایی که در حوزه چاپ، نشر و بسته‌بندی فعال هستند، ارتباط گرفتیم. امسال تمرکز ویژه‌ای بر حضور جامعه دانشگاهی و افراد دانشگاهی داشتیم زیرا هدف اصلی ما انتقال دانش به بدنه چاپ و نزدیک کردن دانشگاه و صنعت است، به همین منظور تور بازدید و حضور در نمایشگاه برای دانشجویان پیش‌بینی شده است.

بابک عابدین با بیان اینکه دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران در فضایی به وسعت سه هزار مترمربع برگزار خواهدشد، ادامه داد: غرفه‌گذاران سالن E۱ به عنوان سالن اصلی نمایشگاه ایفپکس در فضایی به وسعت هفت هزار مترمربع به عرضه محصولات چاپی و ملزومات تولیدی می‌پردازند، در این سالن تولیدات مواد مصرفی و خدمات سخت‌افزار و نرم‌افزار حوزه چاپ و بسته‌بندی نیز ارائه خواهد شد.

او با اشاره به اختصاص فضا برای پاویون نوآوری و فناوری‌های دانش بنیان صنعت توضیح داد: در این بخش امکانات ویژه‌ای برای فعالان دانش بنیان در نظر گرفته شده است، در این زمینه تعاملاتی با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم تا از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه حمایت کند، ما در ایفپکس فضایی ایجاد کردیم و امیدوارم دولت هم حمایت کند. همچنین تیم‌های بازاریابی ایفپکس برای رفع نیاز مصرف حوزه‌های مختلف چاپ و بسته‌بندی با حضور در رویدادهای داخلی و خارجی تلاش می‌کند بازدیدکنندگان تخصصی را به نمایشگاه آینده چاپ ایران دعوت کند.

کشورهای مختلف در دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران حضور خواهندداشت

قدامات در حوزه بازاریابی بین‌المللی آغاز شده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران با اعلام اینکه اقدامات در حوزه بازاریابی بین‌المللی را با حضور در نمایشگاه کاغذ و مقوای دبی آغاز شده است، ادامه داد: از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز کارهای زیادی انجام دادیم تا در جوامع بین‌المللی این رویداد را معرفی کنیم.

عابدین با اشاره به ارتباطی که با سفارتخانه‌ کشورهای مختلف برقرار کرده اند، توضیح داد: علاوه بر جلسات حضوری، از هیات‌های تجاری کشورهای گوناگون برای بازدید دعوت کردیم، در این راستا در بخش بین‌الملل هیات تجاری فعالان چاپ و بسته‌بندی از شهرهای کابل و هرات افغانستان در نمایشگاه حضور خواهند داشت. در ادامه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی با ۳۶ اتاق مشترک ایران در بازارهای چاپ و بسته‌بندی جهانی و ۱۳ کمیته مشترک خارجی، همچنین اتاق بازرگانی ایران و تهران ارتباط گرفتیم.

نمایشگاه آینده چاپ ایران ارتباط خود را با بدنه صنعت حفظ می‌کند

عابدین با اشاره به عقد قرارداد با ۹ شرکت رسانه‌ای توضیح داد: این نمایشگاه یک رویداد بین‌المللی ملی است و علاوه بر رسانه‌های داخلی در بخش بین‌المللی با گروه رسانه‌ای پرینت مدیا که یک رسانه فعال در حوزه چاپ است، قراردادی بسته شده تا این رویداد در منطقه نیز پوشش داده شود. نخستین شماره خبرنامه تخصصی و ماهانه نمایشگاه منتشر شده و قرار است برای بیش از دو هزار مخاطب با جدیدترین اخبار و اطلاعات مرتبط با حضور غرفه‌داران و فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی را اطلاع‌رسانی کند، این نشریه به عنوان یک خبرنامه داخلی با هدف حفظ ارتباط با جامعه هدف در طول سال منتشر خواهد شد.

رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران با اعلام اینکه نمایشگاه فقط چهار روز نیست، افزود: این اتفاق یک رویداد گسترده فراملی است که ارتباط خود را با بدنه صنعت در طول سال حفظ خواهد کرد، ما نیامده‌ایم که فقط برای چهار روز غرفه بفروشیم و تا سال آینده با آن خداحافظی کنیم، ما آمدیم که اتفاقی برد برد را رقم بزنیم و ارتباط شکل گرفته را تداوم ببخشیم. در طول برگزاری نمایشگاه، ۶ کارگاه آموزشی برای این رویداد در نظر گرفته شده که نگاه آینده‌نگرانه‌ برای آن در نظر گرفته شده و موضوعاتی مثل تحول نرم‌افزارهای تخصصی در آینده صنعت چاپ، نقش چاپ امنیتی برای حفاظت از برند و فرآیندهای (ضد جعل) در آینده صنعت چاپ، جایگاه ساختار طراحی در آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی، روند دیجیتال‌سازی چاپ صنعتی و تکنولوژی‌های نوین در آن دنبال می‌شود.

عابدین همچنین درباره شعار و نماد این رویداد بین‌المللی گفت: «هر طلوع امیدی دوباره، هر جهش فرصتی جدید» شعار این دوره از نمایشگاه است، ما می‌خواهیم هر سال نمادی متفاوت داشته باشیم و نماد این دوره نشانی از طلوع آفتاب و جهش یوزپلنگ است و شعار امسال هم کامل کننده این نماد است.

کشورهای مختلف در دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران حضور خواهندداشت

حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکان‌پذیر نیست

نماینده شرکت چن‌مینگ به معرفی توانمندی‌های این کارخانه پرداخت، عابدین با بیان اینکه این کارخانه به عنوان اسپانسر اصلی این رویداد است، گفت: ما امسال توانستیم شرکت چن‌مینگ را که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا دنیا است، به عنوان اسپانسر در نمایشگاه داشته باشیم، این مجموعه با ۲۰ خط تولید در نقاط مختلف چسن و تولید سالانه ۶ میلیون تن کاغذ و مقوا، از بزرگترین شرکت‌های فعال در این حوزه است.

رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران ادامه داد: ما برای صادرات محصولات‌مان به بازارهای جهانی باید از مواد اولیه مناسب استفاده کنیم، حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکان‌پذیر نیست و حضور این شرکت چینی می‌تواند در تامین مواد اولیه مناسب برای شرکت‌های چاپ و بسته‌بندی اهمیت زیادی داشته باشد.

عابدین بااشاره به حضور یکی از شرکت‌ها ایتالیایی فعال در حوزه بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور برندهای معتبر جهانی در این رویداد به تولیدکنندگان داخلی کمک زیادی می‌کند، ما تلاش داریم در کنار نمایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی، این رویداد را جهانی کنیم و برنامه‌مان این است که حداقل ۳۰ درصد فضای نمایشگاهی تا پنجمین دوره ایفپکس به تولیدکنندگان و برندهای اختصاص داشته باشد.

او با تاکید به اخذ تمام مجوزهای نمایشگاهی برای این رویداد خبر داد و تاکید کرد: طبق تفاهم‌نامه مرکز ایران مال با سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت، تمام نمایشگاه‌هایی که در ایران‌مال برگزار می‌شوند از این سازمان مجوز می‌گیرند و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

بی مدیر ایران و منطقه‌ای شرکت چن‌مینگ نیز در سخنانی گفت: تمام خطوط تولیدی چن‌مینگ را در این رویداد به نمایش می‌گذاریم و هرچه بتوانیم را به تولیدکنندگان ایرانی ارائه می‌دهیم. از تمام چاپخانه‌ها، برندها و کسانی که مصرف محصولات چاپی دارند دعوت می‌کنیم به این رویداد بیایند و با برند ما از نزدیک آشنا شوند.

حسینی مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال نیز در سخنانی گفت: این سایت نمایشگاهی ۴۵ هزار متر مربع و فضای مفیدی که برای نمایشگاه‌ها اختصاص داده شده ۱۵ هزار متر مربع است، مجموعه ایران مال ۲۰ هزار پارکینگ دارد که نزدیک به ۲۰۰ پارکینگ اختصاصی برای نمایشگاه است. این مجموعه قابلیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، ورک شاپ‌ها، کنگره‌ها و رویدادهایی مثل ایفپکس دارد.

کشورهای مختلف در دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران حضور خواهندداشت

دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد، مشارکت شرکت چینی «چن‌مینگ» به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در دنیا و توجه به حضور شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان از ویژگی‌های این رویداد بین‌المللی است. بعد از این نشست، خبرنگاران با حضور در طبقه E۱ از محل برگزاری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران بازدید کردند.

نظر شما