شناسهٔ خبر: 60452770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شانزدهمین جشنواره دشت شقایق‌ها برگزار شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از برگزاری شانزدهمین جشنواره دشت شقایق‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سید محمدصادق رضویان روز دوشنبه 8 خردادماه 1402 با اعلام این خبر گفت: شانزدهمین جشنواره سفر به دشت شقایق‌ها با حضور گردشگران، علاقه‌مندان به طبیعت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کالپوش برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، محصولات لبنی و سوغات کالپوش، حضور گروه‌های گوناگون موسیقی سنتی از استان‌های هم‌جوار از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

رضویان افزود: یکی از برنامه‌های زیبا در این جشنواره حضور کشتی گیران آلیش و تقدیر از قهرمانان این ورزش بومی بود.

او گفت: علاقه‌مندان به طبیعت پس از برگزاری جشنواره برای تفریح از جنگل‌های دشت شاد و نام نیک، آبشار نام نیک و مناطق دیدنی روستای هدف گردشگری حسین‌آباد بازدید کردند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه جشنواره شقایق‌های کالپوش هرساله اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، افزود: در برپایی این جشنواره علاوه بر دستگاه‌های اجرایی شهرستان میامی، مردم منطقه نیز مشارکت داشتند تا روزی خاطره‌انگیز برای گردشگران ثبت شود.

سید محمدصادق رضویان بابیان اینکه این جشنواره در سطح استان سمنان و کشور شناخته‌شده است و هرساله بسیاری از مردم برای شرکت در آن برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: برگزاری این‌گونه رویدادها می‌تواند در توسعه و رونق گردشگری بخش کالپوش مؤثر باشد.

بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی در فصل بهار با دشت‌های پر از گل شقایق و در فصل تابستان با گل‌های آفتابگردان پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

برچسب‌ها:

نظر شما