شناسهٔ خبر: 60443798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سید حسن نصرالله؛ کابوس صهیونیست‌ها

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنان به یکی از وحشتناک‌ترین کابوس‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت عبری‌زبان خبرگزاری تسنیم، یک ژنرال صهیونیست در یادداشتی در روزنامه معاریو تأکید کرد، اقدامات و رفتارهای [سید] حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، همواره مایه نگرانی اسرائیل بوده و به ویژه که او همواره تل‌آویو را غافلگیر می‌کند.

«اسحق بریک» ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در یادداشتی که در شماره امروز این رسانه عبری‌زبان منتشر شد، اعتراف کرد: در حالی احتمال درگیری در جبهه شمالی با حزب‌الله شدت گرفته است که ارتش اسرائیل اصلاً برای یک جنگ منطقه‌ای آماده نیست.

او که سابقه ریاست کمیته رسیدگی به شکایات در ارتش رژیم صهیونیستی را در کارنامه دارد، افزود: اسرائیل نگرانی‌های زیادی از اقدامات و رفتارهای دبیرکل حزب‌الله دارد، زیرا او همواره ثابت کرده است، کارهایی را می‌کند که ما قبلاً از انجامش بی خبر بودیم.

وی با استناد به سخنان ژنرال «آهارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) در کنفرانس هرتزیلیا گفت: هالیوا اعلام کرد [سید] حسن نصرالله به شدت به نقطه ارتکاب یک اشتباه که منجر به ورود به یک جنگ گسترده شود، نزدیک است، اما [سید] حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله هم به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت که این جنگ به داخل اسرائیل کشیده خواهد شد.

همین سخن برای بریک کافی بود تا نتیجه‌گیری کند: نصرالله در واقع به چیزی یا مشکلی در داخل اسرائیل اشاره می‌کند که احتمالاً به جبهه داخلی آن مربوط است.

این ژنرال صهیونیست همچنین با اشاره به سخنان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در کنفرانس هرتزیلیا می‌افزاید: داده‌های زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند، اسرائیل نگرانی‌های بسیار زیادی نسبت به رفتارهای غیر قابل پیش‌بینی نصرالله دارد.

او در این زمینه اعتراف می‌کند: عملکرد ارتش اسرائیل ثابت کرد ظرفیت نظامی که بتوان آن را توانمندی تعامل با یک جنگ منطقه‌ای دارد را از خود نشان نداده است، جنگی که در آن باید روزانه با هزاران فروند موشک تعامل داشته باشد و نقطه به نقطه زمین را (شخم) خواهد زد.

از این رو این ژنرال سابق صهیونیست پیشنهاد کرد 100 هزار نیروی احتیاط در حال آماده‌باش قرار بگیرند تا برای جنگ پیش رو آماده باشند.

صهیونیست‌ها طی سال‌های گذشته حساب ویژه‌ای بر روی سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان باز کرده و براساس بسیاری از نظرسنجی‌ها سخنان وی را بیشتر از رهبران رژیمشان باور دارند.

انتهای پیام/*/؛

نظر شما