شناسهٔ خبر: 60442335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توصیه مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان به خانواده‌ها برای کمک اختیاری به مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: توصیه می‌کنیم خانواده‌ها به هزینه‌های مدرسه کمک کنند اما این مشارکت اختیاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران پیرامون برنامه آموزش و پرورش برای مقابله با تخلف مدارس در دریافت شهریه،اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها به شمار می‌رود و تلاش می‌کنیم که رضایت‌مندی خانواده‌ها در این عرصه را به دست آوریم و بتوانیم خدمات‌رسانی ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آسان‌سازی فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان جزو اولویت کاری آموزش و پرورش است، افزود: مدارس دولتی موظف هستند که محدوده‌بندی را رعایت کنند و والدین باید توجه کنند که نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکون‌تشان،بهترین مدرسه محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه مدارس دولتی اجازه دریافت هیچ‌گونه پولی به عنوان شهریه را ندارند، خاطرنشان کرد: برخی از مدارس خاص مانند تیزهوشان و شاهد ممکن است مبالغی را دریافت کنند اما در مدارس دولتی مشارکت مردمی باید اختیاری باشد و مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند به سامانه شکایات آموزش و پرورش گزارش دهند.

وی اضافه کرد: ما توصیه می‌کنیم که خانواده‌ها به هزینه‌های مدرسه کمک کنند اما این مشارکت اختیاری است.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه چه نظارتی بر میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی وجود دارد، گفت: در حال حاضر شهریه مدارس غیردولتی همان نرخ سال گذشته است تا میزان افزایش شهریه اعلام شود و مدارس غیردولتی موظف هستند که نرخ جدید را به صورت پلاکارد در سطح مدرسه نصب کنند.

انتهای پیام/170

نظر شما