شناسهٔ خبر: 60407971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خلا قانونی و میان‌بری برای ورود نورچشمی‌ها به سیستم اداری

دبیر دیده‌بان شفافیت و عدالت چهارمحال و بختیاری گفت: با اعمال نفوذ برخی چهره‌های سیاسی و مدیران استانی در ادوار مختلف پای آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها به سیستم اداری باز شده است.

صاحب‌خبر -

احمد شیرانی تک‌آبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: تحمیل آقازاده‌ها و بستگان مدیران به شرکت‌های تحت قرارداد دستگاه‌های اجرایی یکی از مهم‌ترین منافذ فساد در سیستم اداری است.

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با اعمال نفوذ برخی چهره‌های سیاسی و مدیران استانی در ادوار مختلف پای آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها به سیستم اداری باز شده است.

وی افزود: خلا قانونی مهم‌ترین عامل ایجاد نابسامانی در این حوزه است و به واسطه خصوصی بودن شرکت‌های مذکور امکان نظارت بر نحوه جذب نیرو توسط نهادهای مسئول وجود ندارد.

شیرانی اضافه کرد: از سویی افراد ذی‌نفوذ می‌دانند که طبق روال جاری در دولت، نیروهای شرکتی هر چند سال یک بار به واسطه سابقه کاری ایجاد شده در اولویت تبدیل وضعیت استخدامی قرار می‌گیرند و این مسیر را کوتاه‌ترین فرآیند ممکن برای ورود به دولت می‌دانند.

دبیر دیده‌بان شفافیت و عدالت استان از وجود مصادیق متعدد به‌کارگیری فرزندان و منسوبین مسئولان در شرکتهای طرف قرارداد دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: تبدیل وضعیت و استخدام این افراد غیرعادلانه و مصداق بارز رانت‌خواری است.

وی از مکاتبه دیده‌بان شفافیت با نمایندگان استان جهت پیگیری تصویب قانون شیوه به‌کارگیری نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت آنان برای پایان دادن به تعارض منافع مدیران و اعمال نفوذ چهره‌های سیاسی خبر داد.

پایان پیام/

نظر شما