شناسهٔ خبر: 60398928 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

در پورتو بمان و رکورد من را بشکن

پیام هیجان‌انگیز سوپرماریو به مهدی طارمی

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: پس از پوکر مهدی طارمی برابر فامالیسائو، شمار گل‌های او برای پورتو به عدد 79 رسید. او توانست با عبور از هالک برزیلی، در رده سوم بهترین گلزنان خارجی تاریخ پورتو قرار بگیرد. مهاجم بوشهری برای رسیدن به صدر جدول کار بسیار سختی دارد؛ چرا که ماریو ژاردل افسانه‌ای با 168 گل، رتبه اول را از آن خود کرده است.
به همین بهانه، روزنامه اوژوگو پرتغال به سراغ اسطوره پورتو رفته و درخصوص طارمی و آمار گلزنی او صحبت کرده است. ژاردل ابراز امیدواری کرده که مهاجم ایرانی بتواند رکورد او را بشکند و البته اینکه مهدی سال‌های زیادی را در پورتو بگذارند.
در گزارش اوژوگو آمده است:
مهدی طارمی برای رسیدن به تاج و تخت ماریو ژاردل، 89 گل دیگر فاصله دارد. در این میان، هنوز جکسون مارتینز وجود دارد. با این حال، برنده 5 چکمه طلایی فوتبال پرتغالی از استعدادهای مهاجم ایرانی تمجید می‌کند.
در سومین فصل حضور در پورتو، طارمی نمایش خیره کننده‌ای داشت و برای نخستین بار با لباس اژدها، پوکر کرد. یک شب تاریخی، که به او اجازه داد تا به آستانه 30 گل زده در یک فصل برسد، چیزی که هرگز برای این ایرانی رخ نداده بود. مهدی به 79 گل برای پورتو رسید و هالک (77 گل زده) را جا گذاشت و به رتبه سوم بهترین گلزنان خارجی تاریخ باشگاه رسید.
او 13 گل با نفر دوم، یعنی جکسون مارتینز، فاصله دارد که 92 بار برای پورتو گلزنی کرده است. ماریو ژاردل که آمار حیرت‌انگیز 168 گل زده در 175 مسابقه را برای اژدها به ثبت رسانده، آخرین بازیکن پورتو است که موفق به ثبت پوکر شده بود، در سال 1999 و بازی برابر بیرامار.
1879951
در همین خصوص، گلزن سابق و سریالی پورتو حاضر شد به طور اختصاصی با اوژوگو صحبت کند. او درباره آمار مهدی طارمی در لباس آبی و سفیدها گفت: هنوز خیلی‌ها هستند که می‌خواهند من را در جدول گلزنان بگیرند، اما چیزی که می‌خواهم این است که طارمی رکورد من را بشکند! او در این مسیر راه زیادی در پیش دارد، اما امیدوار بتواند از رکورد من عبور کند. این می‌تواند برای پورتو خوب باشد، تیمی که به من شادی زیادی داد. اهمیتی نمی‌دهم اگر رکوردم شکسته شود، چون زندگی ادامه دارد.
قرارداد طارمی در انتهای فصل آینده به پایان می‌رسد و همه از علاقه الهلال به این بازیکن خبر دارند. اما سوپرماریو روی آنچه مهدی می‌تواند به تیم سرجیو کونسیسائو اضافه کند، تمرکز دارد. با این حال، بین خنده‌ها، او هشدار می‌دهد: برای کسی آسان نیست که مانند آنچه در پورتو بر من گذشت، آن گونه فصل‌ها را بگذارند و یا مانند آن تیمی که ما داشتیم، داشته باشد. اما این بخاطر شایستگی ما بود. من توانایی زیادی در گلزنی داشتم و خیلی از توپ‌هایی که به من می‌رسید را به گل تبدیل می‌کردم. من در بازی‌های آسان و سخت گلزنی کردم و به هیچ تیمی رحم نمی‌کردم.
تقلید از ژاردل می‌تواند یک شاهکار باشد. در چهار فصلی که بین سال‌های 1996 تا 2000 در پورتو گذراند، او همیشه از 32 گل در فصل عبور می‌کرد و حتی در آخرین فصل حضورش در این تیم، 56 گل را به ثمر رساند. هرکول با تمجیدی از طارمی می‌گوید که این مهاجم 30 ساله، تأثیری فراتر از گلزنی در تیم دارد.
ژاردل درباره طارمی می‌گوید: او یک مهاجم فرصت طلب است و می‌توانید ببینید که بسیار مراقب شرایط بدنی خود است. او بیشتر به داخل زمین عقب نشینی می‌کند، در پست‌های دیگر ظاهر می‌شود و به تیم کمک می‌کند. این بازتابی از تغییر فوتبال در سال‌های اخیر است، اما او یک بازیکن شایسته است، زیرا با این وجود گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند.
این بازیکن سابق برزیلی که دو دهه میان حضور او و طارمی در پورتو فاصله است و اکنون سفیر یک تیم در سری D برزیل است، درباره مهاجم ایرانی می‌گوید: طارمی پنالت‌زن شماره یک پورتو است. کاری که من تقریبا هرگز انجام ندادم. اگر من پنالتی‌زن تیم بودم، گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندم. چرا که به هر طریقی بود، پنالتی‌هایم را گل می‌کردم.
1879952
طارمی از قبل می‌داند که از تأییدیه یک قاتل به نام ژاردل برخوردار شده است. اگر او در پورتو بماند، می‌تواند رؤیای تاج و تخت سوپرماریو را در سر بپروراند. او 89 گل با ژاردل فاصله دارد و فردا باید به مصاف ویتوریا گیمارش برود، تیمی که پیش از این سه بار برابر آن موفق به گلزنی شده است. ممکن است آمار گلزنی طارمی افزایش یابد و پس از آن فینال جام حذفی را در پیش دارد.

مهدی در آستانه افتخاری است که ژاردل پنج بار به آن دست یافته است. طارمی با ۲۱ گل زده در لیگ، رکورد بی‌سابقه‌ای را در کارنامه خود دارد. او بهترین گلزن رقابت‌هاست. در فصل 2019-2020 در ریوه آوه و با وجود تعداد گل‌های یکسان با کارلوس وینیسیوس، تنها به این دلیل شکست خورد که دقایق بیشتری نسبت به آن بازیکن بازی کرده بود.
اما این بار همه چیز به این باور منجر می‌شود که او جایگاه اول را از دست نخواهد دارد، زیرا نزدیک‌ترین تعقیب کننده این ایرانی یعنی گونچالو راموس است که 3 گل کمتر از طارمی به ثمر رسانده است.

برچسب‌ها:

نظر شما