شناسهٔ خبر: 60397999 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سی‌ان‌بی‌سی:

هکر‌ها به زیرساخت‌های نیروی دریایی آمریکا نفوذ كردند

وزیر نیروی دریایی آمریکا ادعا کرد که هکر‌های تحت حمایت چین به زیرساخت‌های دریایی این کشور نفوذ کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «کارلوس دل تورو» گفت: نیروی دریایی آمریکا هدف حمله سایبری چین قرار گرفته است.
 
وزیر نیروی دریایی آمریکا در ادامه مدعی شده که چین نه تنها در چند سال گذشته، بلکه برای دهه‌ها به این شیوه رفتار کرده است.
 
این مقام نظامی آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این موضوع خودداری کرد، اما گفت که نیروی دریایی آمریکا سال‌ها با حملات سایبری مشابه دست و پنجه نرم کرده است.
 
شرکت مایکروسافت روز چهارشنبه در بیانیه‌ای هشدارآمیز به شرکت‌های دولتی و غیردولتی اخطار داد که یک گروه پیشرفته هکری تحت حمایت چین، از یک نقص در مجموعه امنیت سایبری سوء استفاده کرده است.
 
مایکروسافت اعلام کرد: این نقص امنيتی که توسط گروهی با نام «وُلت تیفون» (Volt Typhoon) مورد سوء استفاده قرار گرفت، زیرساخت‌های سایبری حیاتی را در طیف وسیعی از صنایع تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
 
این شرکت گفت هکر‌های چینی، بخش‌های ارتباطی و دریایی را در گوام که پایگاه نظامی کلیدی آمریکاست، هدف قرار داده‌اند.
 
مایکروسافت افزود: به نظر می‌رسد این گروه هکری به جای ایجاد اختلال، بر نظارت متمرکز بوده است، اما مقامات ارشد اطلاعاتی ابراز نگرانی کردند که گوام مورد هدف قرار گرفته چرا که قلمرو این جزیره برای جلوگیری از حمله چین به تایوان بسیار مهم است.
 
وزارت خارجه چین و رسانه‌های دولتی این کشور، اطلاعات مایکروسافت را نادرست خوانده و رد کردند.

نظر شما