شناسهٔ خبر: 60396306 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

برگزاری المپیاد بزرگ هنری در تابستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری المپیاد بزرگ هنری در تابستان سال جاری در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ملایر، محمدمهدی اسماعیلی  صبح جمعه در سفر یک‌روزه به ملایر، با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام شهرستان ویژه ملایر و با نثار گل به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

پس از آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی شهرستان ملایر با بیان اینکه جامعه اسلامی ما اخلاقمند، قانونگرا و منسجم است، افزود: جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است باید جامعه‌ای پیشرو و عامل باشد.

وی با بیان اینکه نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فرهنگ زیربنای این تحول رو به جلو است، عنوان کرد: بنده معتقدم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمان‌های انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و ارشاد است.

اسماعیلی تاکید کرد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع مهمی است که همه باید در همه جهت‌گیری‌ها به آن پایبند باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ یک کشور بر رشد اقتصادی را اثرگذار دانست و عنوان کرد: ما با اتکا به اندیشه امام راحل (ره)، معتقد به دیوارکشی مقابل علم و فناوری جدید نیستیم و در حساس‌ترین حوزه یعنی حوزه نرم‌افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقا هستیم و در این راه به همراهی مردم و فعالان فرهنگی نیاز داریم.

وی از برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری تابستان امسال در کشور خبر داد و گفت: در تمامی استان‌ها در حوزه قرآن صدها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است.

وزیر ارشاد با اشاره به فعالیت‌های متنوع در حوزه قرآنی تصریح کرد: بنای ما ایجاد تعامل و برآوردن چهره‌های جدید در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

اسماعیلی ملایر را یکی از شهرستان‌های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: برای انجام فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد، ما نیز آماده حمایت همه‌ جانبه از همه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم و از هر طرح فرهنگی در ملایر حمایت می‌کنیم.

فرهنگ را از نگاه درجه دومی خارج کنیم

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: ملایر ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب و چه بسا قبل از انقلاب لبیک گویان به فرمان امام راحل، همراه انقلاب اسلامی شدند و در حوادث انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس و تمامی صحنه‌های سیاسی کشور، حاضر بودند.

سلمان اسماعیلی ادامه داد: ملایر با دو برند جهانی ملایر شامل انگور و مبلمان منبت شناخته شده و افتخار ما به یک‌هزار و ۱۰۰ شهید سرافراز ملایر و عارفان و فقهای بزرگی همچون آیت‌الله میرشاهولد و فاضلیان است.

وی با تاکید بر اینکه برای ترقی و توسعه فرهنگ، باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم خاطرنشان کرد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع مهمی است که همه باید در همه جهت گیری‌ها به آن پایبند باشند.

نظر شما